امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیراهه

کتاب بیراهه اثر سید ابوالفضل نورانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتش شده است. بسیاری از مفاهیم و مسائل اندیشه سیاسی ایران معاصر و انقلاب اسلامی با جریانات و تفکرات سیاسی در تاریخ اسلام پیوند خورده است؛ لذا شناخت ریشه های این رابطه به شناخت دقیق مسائل و جریان شناسی تفکرات در انقلاب اسلامی منجر خواهد شد. و از طرفی آشنایی با عوامل یا موانع پیشرفت اسلام در سده های نخستین؛ می تواند ما را در شناخت بهتر عوامل و موانع پیشرفت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یاری نماید.

به گمان قریب به یقین، بسیاری از حربه های دشمن برای انحراف جمهوری اسلامی همان حربه های گذشته است که با لباس تجدد و با بیانی نو و تازه به میدان آمده تا یک بار دیگر اسلام علوی و اسلام اموی که امروز از آن ها به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی یاد می کنیم، پنجه در پنجه هم به تقابل برخیزد. کتاب بیراهه در پی بررسی این عوامل انحراف است.

گزیده کتاب بیراهه

رهبر معظم انقلاب نیز، به موضوع تاریخ و مطالعه آن و به ویژه از طرف جوانان، تأکید بسیار دارند و یکی از دغدغه های خود را، بی اطلاعی جوانان از تاریخ معاصر می دانند: «من همه دغدغه ام این است که جوان انقلابی امروز، نداند ما بعد از چه دورانی، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم .»

ایشان بر همین اساس، از جوانان می خواهد که با تاریخ آشنا شوند: «من واقعاً به شما برادران و خواهران عزیز توصیه می کنم که با تاریخ آشنا شوید. تاریخ درس است. از تاریخ بسیار درس ها می شود آموخت و بسیار تجربه ها می شود به دست آورد. عدّه ای سعی می کنند حوادث روزگار ما را یک حوادث استثنایی که به هیچ وجه از تاریخ قابل استفاده نیست وانمود کنند، این غلط است.

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
326
کنگره :
BP223/54‏‫‬‭‏‫‬‭/ن9ب9 1396
دیویی :
297/452
کتابشناسی ملی :
4724037
شابک :
978-600-8200-76-5‬‬‬

کتاب های مشابه بیراهه