امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من سرباز بشار نیستم

کتاب من سرباز بشار نیستم نوشته مجید پورولی کلشتری، از نویسندگان پرکار و فعال حوزه دفاع مقدس است. این اثر، داستانی متفاوت درباره مدافعان حرم روایت می کند. عنوان کتاب من سرباز بشار نیستم، از برخی شایعات و تهمت هایی که در فضای مجازی به رزمندگان ایرانی نسبت داده می شد و آن ها را سرباز بشار اسد می خواندند، گرفته شده است.

داستان درباره یک طلبه سنتی اهل اصفهان است که دل مشغولی اش رفتن به دنبال روایات و احادیث معصومان (ع) و نشر این احادیث در میان جامعه است. او برای گرفتن مدرک دکترای ادبیاتش به لبنان می رود و هنگام بازگشتش دست تقدیر او را به سوریه می کشاند و در مقابل یک سرباز داعشی و ۱۲ دختر سنی قرار می دهد. در کنار این ماجرا با داستان عاشقانه طلبه با همسرش و نامه های عاشقانه ای که میان آن ها رد و بدل می شوند نیز همراه می شویم.

گزیده کتاب من سرباز بشار نیستم

اسماعیل رویِ صندلیِ عقب جیپِ جنگی نشسته و توی فکر عمیقی فرو رفته است. جیپِ جنگیِ روباز با چهار سرنشین در دل برهوت پیش می رود. باد تندی مدام به سر و صورتِ اسماعیل می خورد و موهایش توی باد این طرف و آن طرف می رود. اسماعیل کلاهِ لبه دارِ نظامی را دوباره روی سرش می گذارد و به برهوت خیره می شود.

جیپ با سرعتِ زیاد پستی ها و بلندی های جادۀ باریک را می گذراند. مدام تکان می خورد و سرنشین هایش را به این طرف و آن طرف می اندازد. انگار رانندۀ جوان که یک نظامی سوری است، خیال ندارد از سرعتش کم کند. گَرد و خا کی سفید پشت جیپ بلند شده و به هوا رفته است.

اسماعیل به دو سرنشینِ جلویِ جیپ که هر دو نظامیِ سوری هستند نگاه می کند. جاسم الخلیلِ جوان در حال رانندگی است و احمدعدنانِ میانسال هم دارد با دوربینِ جنگی برهوت را رصد می کند. رویِ صندلی هایِ عقب جیپ، اسماعیل و مصطفی روبرویِ هم نشسته اند. مصطفی خواب و بیدار است. امّا اسماعیل نگاهش به برهوت است و دارد به سپیده دمِ صبحی که گذشت فکر می کند.

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‭PIR7992‭
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5769517
شابک :
‫‭978-622-6609-36-4
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه من سرباز بشار نیستم