امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انحلال انقلاب در نظام استکباری

کتاب انحلال انقلاب در نظام استکباری مصاحبه ای با دکتر سعید زیباکلام، استاد فلسفه دانشگاه تهران و شخصیت نام آشنا برای پژوهشگران و دنبال کنندگان فضای فکری و فلسفی کشور است.

کتاب انحلال انقلاب در نظام استکباری، مجموعه صحبت های سعید زیباکلام درباره، سوابق کاری و فعالیت های مبارزاتی و دانشجویی و مسئولیت های اجرایی خود است. مصاحبه با موضوع ورود زیباکلام به عرصه نقد توافقنامه ژنو آغاز می شود و پس از آن مروری دارد بر فعالیت ها و مبارزات او قبل از انقلاب. سپس از خاطراتش در اوایل انقلاب و مسئولیت های اجرایی اش می گوید، به ویژه خاطراتش در دوران مسئولیت در وزارت خارجه.

کتاب انحلال انقلاب در نظام استکباری به طور کلی یک بازخوانی از چهره متفکر کمتر شناخته شده کشور، سعید زیباکلام است. سیر تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون، تبیین اهمیت توافق هسته ای صورت گرفته در دولت یازدهم در سرنوشت انقلاب و بررسی شبهاتی که نسبت به مواضع ایشان و منتقدین توافقنامۀ ژنو مطرح است، از دیگر محورهای گفتگوها در این کتاب است.

گزیده کتاب انحلال انقلاب در نظام استکباری

فضای فکری و فرهنگ سیاسی بسیاری از دانشجویان مسلمان در اروپا و آمریکا فضایی بود که کمابیش متأثر از سه جریان بود: جریان فکری و فرهنگیای که عمدتاً توسط معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی (رض) ایجاد شده بود، فضای سیاسی ای که توسط حضرت امام (ره) تغذیه می شد، فضای مبارزات چریکی ای که تا پیش از کودتای 1354 درون سازمان مجاهدین خلق، عمدتاً الهام بخش جنبۀ عملیاتی مبارزه برای دانشجویان مسلمان خارج از کشور بود.

البته مقصود از خارج کشور عمدتاً کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است. بلافاصله پس از فروپاشی غیرمنتظره و سریع رژیم شاه، دانشجویان مسلمان احساس نگرانی فوق العاده ای کردند. نگرانیای که از جهاتی معطوف به عملکرد بقایای مارکسیست شدۀ سازمان مجاهدین نیز بود. در نتیجه، کم نبودند دانشجویانی که درس و کارشان را گاه نیمه کاره رها کردند و به سرعت خود را به وطن رساندند.

دیویی :
‏‫‭955/083
کتابشناسی ملی :
4148350
شابک :
978-600-8200-21-5
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
175
کنگره :
‏‫‬‭DSR1553‏‫‬‭‏‫‭/ز9‮الف‬8 1394

کتاب های مشابه انحلال انقلاب در نظام استکباری