کتاب آرامش قلبی گمشده بشریت pdf

به همراه فرمولی ساده برای رسیدن به آرامش قلبی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آرامش قلبی گمشده بشریت

کتاب آرامش قلبی گمشده بشریت نوشته مهدی مطهری است. این کتاب به همراه فرمولی ساده برای رسیدن به آرامش قلب است. نویسنده این کتاب با یکی از گروه های تبلیغی در منطقه ای از استان تهران با مخاطبین جوان، به بررسی و تحلیلِ تجربه های میدانیِ مبلّغان پرداخته است.

سؤالات و شبهاتِ مشترک را به لحاظ آماری و موضوعات مختلف بررسی کرده و به نتایج خوبی در عرصه شناسایی سؤالات و شبهاتِ به روز و رایج بین جوانان، ترتیب کمّی و کیفی آنها و بهترین پاسخ به آن ها دست یافته است. از طرفی همین روش را در یکی از شهرهای مرزی ادامه داده است و نتیجه را با هم بررسی کرده است. این کتاب یک اثر پژوهشی مفید و دقیق است.

هدف از نگارش کتاب آرامش قلبی ارائه ی فرمولی برای حل شبهات و سوالات است تا اولا زمان کمتری برای پاسخ به هر سوال صرف شود.

ثانیا سوالات و شبهات بی مورد نتوانند ذهن ما را اشغال کنند. ثالثا قدرت پاسخ به سوالات و شبهات، با نیاز حداقلی به متخصصین در خویش ایجاد کنیم. رابعا قدرت تصمیم گیری در لحظات مختلف زندگی، خصوصا دوراهی هایی که محتاج سرعت در تصمیم گیری هستند را در خود احیا کنیم.

گزیده کتاب آرامش قلبی گمشده بشریت

تمام انسان ها به دنبال حقیقت‌اند. چرا که فطرت انسان بر این مبنا خلق شده است.  از این رو نقطه‌ی ایجاد آرامش و احساس رضایت، در باطن هر انسان با فطرت سالم، رسیدن به حقّ و حقیقت است. بگذریم از آن هایی که این ذات حقیقت‌جو را با تلاش زیاد سرکوب می‌کنند و جنایتی بزرگ مرتکب می‌شوند. که این جنایت گاهی در مورد دیگران است و گاهی در مورد خویش. که این جنایت گاهی آگاهانه و از سر لجبازی و عناد است و گاهی از روی جهل و نادانی. که این جنایت گاهی تأثیری مقطعی در پی دارد و گاهی تأثیراتی طولانی و مستمرّ.

و به خاطر همین جنایت است که اکنون شاهد ناگواری های فراوانی در جای جای زندگی بشریت هستیم. اگر انسانِ امروزی به دنبال زر و زور و غرائز جنسی و قتل و غارت است نتیجه‌ی همین سرکوب فطرت است. اگر انسان امروزی درگیر انواع بیماری های جسمی و البته مهم‌تر از آن دچار بیماری های مختلف و پیچیده‌ی روحی شده، از آثار همین جنایت است.

شابک :
978-600-7702-23-9
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
139
کنگره :
BF637‭‬‭/ آ4‏‫‬‭م6 1394
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3870845

کتاب های مشابه آرامش قلبی گمشده بشریت