امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تو برادر من نیستی

کتاب تو برادر من نیستی، مجموعه ی خاطرات شهید مدافع حرم محمد تاج بخش است که به دست صادق عباسی ولدی جمع آوری و نوشته شده است. کتاب تو برادر من نیستی درباره ی زندگی مردی جوان است که راه فداکاری و شهادت را انتخاب کرد. شهید محمد تاج بخش که از شهدای مدافع حرم است، در یک خانواده ی شهیدپرور در خوزستان متولد شده است. دو دایی و یکی از عمویش در جنگ شهید شده و پدر و پدربزرگش هم از جانبازان هستند.

محمد نام خودش را از عموی شهیدش به ارث برده است اما در خانه او را به نام امین صدا می زدند. در کتاب تو برادر من نیستی، خاطرات مختلفی از خانواده و بستگان، دوستان و همکلاسی ها، همکاران، شاگردان و همرزمان محمد تاج بخش می خوانیم. خاطراتی که از دوران کودکی تا شهادت او را در برمی گیرند و همگی ما را به شناخت بهتر روحیات و اخلاق و عقاید او رهنمون می کنند.

گزیده کتاب تو برادر من نیستی

نزدیک دو ساعت از آغاز حمله گذشته بود و فشنگ‌های ما رو به اتمام بود. حمید کنار من تیر به پایش خورد و زمین‌گیر شد. محمد با یک فاصله از ما در انتهای خاک‌ریز و خطرناک‌ترین جا نشسته بود. گه گاهی بلند می‌شد و به‌طرف داعشی‌ها شلیک می‌کرد. مدام تصویر اسارت و بریده ‌شدن سرهایمان را می‌دیدم.

در اوج ناامیدی رو به محمد فریاد زدم: «حسین می‌گوید جناح راست با شما. جناح راست با شما.» به حالت سجده درآمده بود تا حرف‌هایم را بشنود. فریاد زد: «خیالت راحت. به حسین بگو تا آخرین گلوله می‌جنگم و اگر تیرهایم تمام شد، بازهم از جایم تکان نمی‌خوردم.» این را گفت و اسلحه را برای شلیک دوباره آماده کرد.

کتابشناسی ملی :
5262727
شابک :
‫‬‫‬‭978-600-8857-54-9
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
111
کنگره :
BP52/66‭‬ ‭/ت2‏‫‭ع2 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‭297/996

کتاب های مشابه تو برادر من نیستی