امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان سنتی

کتاب درمان سنتی با استفاده از طب اصیل ایرانی اسلامی، درمان بیماری ها را آموزش می دهد و در دو بخش تدوین شده است. بخش اول مباحث طب سنتی را بیان می دارد و در آن شناخت مزاج ها و اصلاح آن ها، مزاج اشیا، نسخه های درمانی انواع بیماری ها و راهکارهایی ساده برای درمان های اورژانسی ارائه شده است.

بخش دوم به مباحث طب اسلامی می پردازد که شامل نکاتی درباره اطفال، دوران بارداری، حجامت، دعا درمانی و روانشناسی رنگ ها می شود.

طب سنتی در اصل یکی از قدیمی ترین روش های درمانی بود که با پیدا شدن شخصیت هایی همچون زکریای رازی، ابوعلی سینا، ابن بطوطه، خوارزمی و ... به کمال خود رسیده است. سید هادی فاطمی، نویسنده ی کتاب درمان سنتی معتقد است که تاثیر این درمان، اگر از درمان کلاسیک امروزی با داروها بیشتر نباشد، کمتر نیست.

از همین رو با تالیف کتاب درمان سنتی به توضیح پایه های این نوع درمان پرداخته است و بر اساس درمان سنتی، راه های بهبود بیماری ها را بیان کرده است.


ویژگی قابل توجه کتاب درمان سنتی، این است که نسخه های موجود در آن را اساتید نویسنده (دکتر خیراندیش، استاد خدادادی، حکیم روازاده، آیت الله ضیائی و آیت الله آل اسحاق) استفاده کرده اند. نویسنده سعی کرده است درمان های کاربردی، مؤثر و ساده را برای خوانندگان فراهم آورد تا با عمل به آن ان شاءالله فواید طب سنتی را دریابند.

گزیده کتاب درمان سنتی

خلط چیست؟

خلط به معنی آمیختن می باشد. زمانی که غذا در بدن شروع به هضم شدن می کند با شیره گوارشی موجود در کبد مخلوط شده و به مواد مفید در بدن تبدیل می شود. این مواد چهار خلط اصلی موجود در بدن یعنی صفرا، سودا، بلغم و دم را به وجود می آورند.

انواع خلط ها

این اخلاط که با کم و زیاد شدنشان تأثیرات فراوانی را در بدن ما بوجود می آورند از جمله زیبائی و زشتی، چاقی و لاغری، رنگ پوست، شکل و رنگ موها، پنهانی و آشکاری رگ های بدن و بسیاری موارد دیگر که با هم به بررسی آن ها می پردازیم.

- خلط دم (خون)

این خلط بیشتر در کبد قلب و رگ ها ساخته می شود و وظایف مهم آن جریان داشتن در سراسر بدن، رساندن غذا به تمام اعضا و جوارح، گرم و مرطوب نگه داشتن بدن است.

ویژگی های ظاهری دموی مزاج ها:

چنانچه قبلا هم گفته بودیم هر یک از اخلاط در بدن ایجاد ویژگی های خاصی می کند که در مورد دموی ها می توان به سرخ بودن پوست زبان و صورت، داشتن پوست گرم و مرطوب، عرق زیاد، وجود دُمل و جوش زیاد، بالا بودن سرعت رشد مو، نداشتن مشکل گوارشی، شیرین بودن طعم دهان، لب های کلفت، سنگینی سر و بدن، داشتن احساس خستگی مخصوصاً در فصل بهار، سنگینی خواب، باهوش بودن، وزوز گوش، ناسازگار با محیط گرم، دست و پا و اندام درشت، دارای رگ های برجسته، حرکات بدنی سریع و ناسازگار با خوراکی های گرم و شیرین نام برد.

ویژگی های رفتاری و فکری دموی مزاج ها:

این پرانرژی علاقه مند به ادبیات و موسیقی، دارای استعداد شاعری، مهربان، شجاع، تنوع طلب، بی علاقه به کارهای تکراری، خوش اخلاق و خوش رو، دوراندیش، شوخ طبع، دست و دل باز و دارای میل جنسی زیادی می باشند.

صفحات کتاب :
183
کنگره :
R137/8‏‫‭‏‫‬‭/ف16د4 1394
دیویی :
610/955
کتابشناسی ملی :
3795365
شابک :
978-600-7702-18-5
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه درمان سنتی