کتاب راز آنچه مرقوم داشته اند pdf

نقد و بررسی توافق ژنو و سوئیس

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راز آنچه مرقوم داشته اند

کتاب راز آنچه مرقوم داشته اند اثر مهدی مطلبی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. بدون شک «توافق ژنو» یکی از مهمترین فرازهای سیاست خارجی کشور در سال های اخیر است که موافقت ها و مخالفت های بسیاری را در پی داشته است.

در نامه ای که دکتر روحانی بعد از انعقاد توافق ژنو در 3 آذر 1392 برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، از این توافق به عنوان دستاوردی بزرگ و پیروزی تاریخی یاد شده بود؛ اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این عبارت اکتفا نمودند: «دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته ای و دیگر دست اندر کاران است…» لذا ضروری ست که متن توافق ژنو به دقت بررسی گردد تا میزان «دستیابی» تیم مذاکره کننده دولت یازدهم، به «آنچه مرقوم داشته اند» مشخص گردد.

«راز آنچه مرقوم داشته اند…» در ضمن فصولی متن توافق ژنو و بیانیه سوئیس (توافق لوزان) را مورد بررسی دقیق قرار داده و در کنار آن نگاهی داشته به تاریخچه مذاکرات هسته ای از سال 1382 تا 1394.

«راز آنچه مرقوم داشته اند…» در 6 فصل آماده شده که شامل: «تاریخچه مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران»، «بررسی نامه ای تاریخی»، «به رسمیت شناختن «حقوق هسته ای» ایران»، «شکستن دیوار تحریم ها در توافق ژنو»، «بررسی بیانیه سوئیس (توافق لوزان)»، «بررسی نظرات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای دولت یازدهم» است.

گزیده کتاب راز آنچه مرقوم داشته اند

اما با نگاهی به تاریخ رویارویی جمهوری اسلامی با جبهه استکبار به این نتیجه می رسیم که بیشترین حجم عناد و بغض دشمنان در این چند ساله اخیر با طرح پرونده هست های ایران نمایان شده است. بیشترین حجم تحریم های تصویبی علیه ایران نیز به خاطر همین پرونده هسته ای ست.

جمهوری اسلامی ایران اگر چه از همان ابتدا با طرح فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی چون بمب اتمی، خود را مبرا از تهمت ها و ادعاهای مطرح شده درباره انحراف برنامه هسته ای خویش می دانست، اما برای رد بهانه جویی ها وارد مذاکرات هسته ای گردید. مذاکراتی که از سال 1382 آغاز شد و تا امروز که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.

صفحات کتاب :
462
کنگره :
KZ5675‏‫‭‏‫‬‮‭/م6ر2 1394
دیویی :
327/17470955
کتابشناسی ملی :
3813166
شابک :
978-600-7702-21-5
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه راز آنچه مرقوم داشته اند