کتاب تا کوچه های آسمان pdf

خاطرات سپهبدشهیدعلی صیاد شیرازی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تا کوچه های آسمان

سیر در کتاب تا کوچه های آسمان و بررسی وقایع تلخ و شیرین زندگی این مرد آسمانی، فضای روحی خواننده را عوض خواهد کرد. شهید صیاد شیرازی با آن که در بسیاری از صحنه های نبرد حضور فعالی داشت امّا هیچگاه غافل از توکل و توسل و عبادات معنوی اش نبود.

هرچند در فضای ارتش پهلوی تنفس کرده بود ولی کشتی وجودش را به سلامت از دریای متلاطم رژیم به ساحل رسانده بود، آنچه صیاد را بزرگ کرده همین بود و نه چیز دیگر.

نوع رفتارهای فردی، اجتماعی و نظامی گری صیاد می تواند بهترین الگو برای همکاران او و سایر مردم باشد. کتاب  تا کوچه های آسمان حکایت شخصیت مردی از جنس آفتاب، بنام علی صیاد شیرازی است.

گزیده کتاب تا کوچه های آسمان

ما اینجا نمایشنامه بازی نمی‏ کنیم که بخواهم چهره خشمناک نشان دهم. همه ما با هم همدل، همراه و هم‌نیت هستیم و می دانیم برای چه اینجا آمده ایم. از برادرهای رزمنده، افرادی برای سرکشی به خانواده ‏هایشان رفته بودند. عده ای از آن ها، بر حسب تعهدی که سپرده بودند، مأموریتشان تمام شده بود امّا با سرعت برگشتند و گفتند: «وقتی در شهرمان بودیم دیدیم که هواپیماهای عراقی بر سر مردم بمب می ‏ریزند و ما هیچ‌کاری از دستمان ساخته نیست.

 یادمان افتاد که از جبهه آمده ایم و باید برای شکستن دندان آن ها و به‌خاک‌مالیدن پوزه شان، دوباره به جبهه برگردیم». البته بر حسب وظیفه، ما باید همیشه ارتشی‏ ها را در جبهه نگهداریم، ولی موظف نیستیم که برادران نیروهای بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خارج از تعهدشان نگه داریم. امّا گاهی مسئله تعهد، ارتباط و تکلیف دیگری پیدا می‏ کند و انسان می‏ فهمد که باید چه کار کند. اگر نیروی بسیجی که اکنون آماده انجام عملیات است، جای خود را به نیروهای تازه وارد بدهد، این نیروی تازهوارد به آموزش و توجیه نیاز دارد، همچنین استفاده از نیروهای تازه وارد باعث افزایش تلفات می شود و ممکن است بر اثر همین تلفات زیاد در یک قسمت شکست بخوریم. این که عده ای از شما بیشتر از سه چهارماه است که به خانواده هایتان سرکشی نکرده اید، نهایت ایثارگری است.


صفحات کتاب :
192
کنگره :
DSR1668‭‭‬ /ص9آ3 1397
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5305230
شابک :
978-600-8857-58-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تا کوچه های آسمان