امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاک حسین

کتاب کاک حسین نیم نگاهی به زندگی و اوج بندگی شهید بزرگوار حسین شهرام فر است که توسط کیوان نوری کوچی به استناد راویان بسیاری همچون خانواده و همرزمان و دوستان شهید به نگارش درآمده است.

گزیده کتاب کاک حسین

از پادگان برمی گردم اول کسی که درب خانه را روی من باز کند شما باشید. با وجود این که ما با صاحب خانه قرارداد داشتیم رفت او را راضی کرد و یک ماشین آورد وخودش وسایل را داخل ماشین گذاشت و ما را پیش خودش برد.

 یک روز که نسبت به فرزندم به طور مفرط اظهار علاقه نمودم، حسین گفت: در ا ظهار محبت نسبت به بچه ها افراط نکنید، آن ها را لوس بار نیاورید. این ها امانت های خدا هستند. آن ها را خدایی بار بیاورید و امانت را به صاحب آن بر گردانید! نگرش عمیقی نسبت به تربیت اسلامی داشت.

شخصیت آرام و نجیب شهید در تمامی محافل و برخوردهای اجتماعی مثال زدنی بوده، همچنین توجه خاص وی به نماز و مسائل دینی از برجستگی های اخلاقی حسین به شمار می‌روند که عاملی برای تعالی وی شد، احترام به والدین از برجسته‌ترین شاخصه‌های اخلاقی حسین بود، همچنین وی چه پیش از ازدواج و چه در زندگی مشترک حرمت و جایگاه ویژه برای هر یک از اعضا خانواده قائل بود.

با وجود مشغله فراوان به ویژه اینکه یک نظامی بود، بازهم هیچ‌گاه از خانواده غافل نمی‌شد و در عین گرفتاری به طور جد نسبت به خانواده پایبند و متعهد بوداول را داشت. انضباط و وقت شناسی یکی از ویژگی‌های اخلاقی شهید بوده که این اخلاق به تمامی اعضای خانواده تسری پیدا کرده است.احترام به والدین از برجسته‌ترین شاخصه‌های اخلاقی حسین بود. پیش از ازدواج و چه در زندگی مشترک حرمت و جایگاه ویژه برای هر یک از اعضا خانواده قائل بود.

صفحات کتاب :
282
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/ش93337‏‫‬‮‭ن9 1396
دیویی :
‏‫‬‭‬‭955/0843092‬
کتابشناسی ملی :
4707800
شابک :
978-600-8200-91-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه کاک حسین