کتاب کاپیتولاسیون فرهنگی pdf

تحلیل تمدنی و حقوقی سند 2030 آموزش و پرورش از منظر قرآن کریم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاپیتولاسیون فرهنگی

کتاب کاپیتولاسیون فرهنگی نوشته مسعود رائیجی یانسری، به تحلیل تمدنی و حقوقی سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش از منظر قرآن کریم پرداخته است.

در کتاب کاپیتولاسیون فرهنگی محقق به بررسی مفاد سند ۲۰۳۰ از منظر قرآن کریم و همچنین به بررسی جنبه های حقوقی این سند می پردازد. در این کتاب تلاش شده است تا به صورت مستقیم، متن اسناد بین المللی نظیر سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار و متن اصلی سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش به زبان انگلیسی و فارسی و همچنین ۳ سند بین المللی دیگر (حقوق کودک و میثاقین) که به امضاء دولت ایران رسیده است، مورد تحلیل قرار گیرند.

گزیده کتاب کاپیتولاسیون فرهنگی

این سند، یک سند ساده نیست؛ بلکه یک سند بین المللی است که ما در مدیریت و تدوین آن مطلقاً دخالت نداشته ایم و دیگران آن را مدیریت کرده اند؛ در واقع کسانی که خود را مدیران جامع جهانی می دانند این سند را نوشته اند تا در مسیر توسعه پایداری که خودشان تعریف کرده اند، جامعه جهانی را متحد کنند. این مسیر قطعاً در راستای تمدن اسامی نیست و در مسیر تمدن لیبرال دموکراسی است که تمدن برنده از دل جریان تجدد است. تمدن های مبتنی بر ناسیونالیسم شکست خوردند و این تمدن که برنده است در حال برنامه ریزی برای مدیریت جهان در جهت توسعه پایدار است تا این خانه واحد را با یک تفکر اداره کند. سند 2030 نیز برای احقاق اهداف این جهت نوشته شده است.

با این شرایط، وقتی به فان آقا گفته می شود که الگوی مدیریت شما مربوط به دوره قاجار است، ناراحت می شود. امضاکنندگان این سند، عنوان می کنند که « ما این سند را در چهارچوب فرهنگ ایران اجرا می کنیم و این موضوع جدیدی نیست ؛»

در ابتدای سند وجود دارد و دبیر کل سازمان ملل هم عنوان کرده است که این سند در تمامی سطوح باید انجام شود منتهی با توجه به ظرفیت ها و واقعیت های ملی و سطوح توسعه کشورهای خود؛ اما نکته مهم آن است که در حقیقت آن ها مدیریت می کنند و دیگران تابع هستند.

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
198
کنگره :
‏‫LB2822/84‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‬‮‭ر2 1396
دیویی :
‏‫‬‮‭‭371/200955
کتابشناسی ملی :
4806173
شابک :
978-600-8857-00-6

کتاب های مشابه کاپیتولاسیون فرهنگی