امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ما مفتخریم به این دشمنی 

 آن چه در کتاب ما مفتخریم به این دشمنی، جمع آوری شده، بیاناتی از رهبری است درباره «دشمن شناسی» که در طول سال های 1380 تا 1390 در جمع دانشجویان ایراد گردیده است. در گزینش بیانات سعی شده بهترین انتخاب برای تبیین ابعاد گوناگون دشمن شناسی شامل: معرفی دشمن، چگونگی و کیفیت دشمنی ها، موقعیت کنونی دشمن، سرانجام این دشمنی و وظایف ما درقبال دشمنی ها صورت گیرد.

هر صفحه از کتاب ما مفتخریم به این دشمنی، شامل دو بخش است: بخش اول طاق نصرتی است که نوشته شده برای ورود به بخش دوم. (طاق نصرت یا تاق پیروزی، سازه ای چوبی یا فلزی است که برای سرداران پیروز هنگام بازآمدن از سفر یا جنگ، آذین بندی کنند، همچنین هنگام رویدادی بزرگ طاق نصرت برپا می کنند.) در واقع متن ابتدایی هر صفحه، با یک «آمادگی معماگونه» برای درک بهتر بخش دوم که گزیده ای از بیانات رهبری است، آذین بندی شده است.

گزیده کتاب ما مفتخریم به این دشمنی

ما راهی که به سمت مرزهای پیشرفته‏ ی دانش در همه‏ ی زمینه ‏ها داریم، مسلم بدانید که جز با روحیه ‏ی استقلال، روحیه ‏ی توکلِ به خدا و روحیه‏ ی کار برای ایمان طی نخواهد شد. باید این راه را سریع طی کنیم و راه های میانبُر را پیدا کنیم و خودمان را برسانیم؛ مرزهای دانش را باز و مرزهای جدیدی را ایجاد کنیم؛ این کار ممکن است؛ زیرا این‏جا سرزمین علم‏ خیز است و شماها نشان دادید که می‏ شود.

 درهای بسیاری از این دانش ها بر روی کشورهایی مثل کشور ما و غیردارندگانش بسته است و وقتی اجازه می‏ دهند دانش منتقل شود، که کهنه و دستمالی شده است و از نویی و طراوت افتاده است. البته در همه‏ ی زمینه ‏ها همین‏طور است؛ در زمینه‏ های علوم انسانی هم همین‏طور است. من آن‏ روز به دوستانی که در زمینه‏ های اقتصاد و مدیریت های گوناگون کشوری کار می‏ کنند و در این‏جا بودند، گفتم که مطالبی را امروز بعضی‏ ها در این‏جا دنبال می ‏کنند، که منسوخ شده است.

 نظریات برتر آن ها به بازار آمده و مورد عمل قرار گرفته و آن ها مشغول کار هستند، ولی تعدادی در این‏جا - کسانی که مجذوب حرف آن ها هستند - تازه دارند آن دنباله‏ ها را مطرح می‏ کنند! بعضی می‏ گویند تعبد پیش خدای متعال و پیش دین نداشته باشیم، اما خودشان در مقابل غرب و در مقابل اروپا و امریکا تعبد دارند! این افراد تعبد در مقابل خدا را قبول نمی ‏کنند، ولی تعبد در مقابل سرمایه‏ داری غرب و دستگاه ‏های قدرت سیاسی متکی به آن سرمایه ‏داری را با جان و دل می‏ پذیرند! بیانات در دیدار هیئت علمی و کارشناسان جهاد دانشگاهی (01/04/1383).

صفحات کتاب :
88
کنگره :
DSR1692 ‭‬‭/د5‏‫‭‬‏‫‬‭م2 1394
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3778030
شابک :
978-600-7702-14-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه ما مفتخریم به این دشمنی