کتاب رساله استفتائات (جلد اول) pdf رایگان

پرسش ها و پاسخ های فقهی

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
«استفتاء» به معنای طلب فتوا و نوعی پرسش فقهی، از جمله راه های ارتباط میان مردم باایمان و مراجع تقلید است که مصداقی از عمل به آیۀ شریفۀ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ به شمار می رود. طرح پرسش های فقهی از علما و بزرگان دین، از زمان ائمّۀ معصومین مرسوم بوده است و در دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) این نیاز گسترده تر شد و امروزه نیز علیرغم وجود همۀ وسائل ارتباطی، همچنان مورد نیاز مؤمنین و عاملان به دستورات دینی است.

کتاب های استفتائات، بیشتر ناظر به مسائلی است که به دلیل گستردگی دامنۀ مباحث فقهی، کمتر در رساله های توضیح المسائل، مجال بروز و بسط می یابد یا از مسائل مستحدثه و نوپدید است که مقلّدین، درخواست پاسخ آن مسائل را از مراجع تقلید می نمایند.

«رسالۀ استفتائات» حضرت آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه العالی» همانند «رسالۀ توضیح المسائل» ایشان، به مسائل مختلف در هر سه بخش دین، یعنی «احکام، اخلاق و اعتقادات» می پردازد که البته به علّت گستردگی این سؤالات، در مجلّد حاضر، تنها به بخش اوّل از احکام فقهی، یعنی مباحث تقلید تا مباحث امربه معروف و نهی از منکر، پرداخته شده و شامل بیش از 2700 پرسش وپاسخ فقهی است.
صفحات کتاب :
582

کتاب های مشابه رساله استفتائات (جلد اول)