امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
کتاب اصول و کلیات سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) نوشته جواد حسینی، صادق زمانی و صدیقه دولتشاه است.

سیستم مکان یابی جهانی (GPS) یک سیستم مکان یابی جهانی با استفاده از ماهواره های مرجع است. این سیستم در ابتدا توسط ایالات متحده آمریکا و به قصد استفاده نظامی ساخته شد و ماهواره های آن در مدار زمین قرار گرفتند ولی در سال ۱۹۸۰ استفاده از آن برای عموم آزاد شد.

ماهواره های این سیستم، در مدارهای دقیق هر روز ۲ بار به دور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های جی پی اس این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند. در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال از ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان، فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می گردد. این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با تقریب ناچیز معین می کند.

این سیستم در علوم و کارهای مختلفی همچون عملیات جستجو و نجات، امور نظامی مانند نیروی دریایی و هوایی، جغرافیا، ورزش هایی مثل کوهنوردی، اسکی و قایقرانی، کشاورزی، ماهیگیری، حرکت در فضاهای باز مثل کویر، باستان شناسی و بسیاری از امور دیگر کاربرد دارد و هر روز به کاربری های آن افزوده می شود.

در این کتاب، تمامی مباحث مربوط به معرفی و کاربرد سامانه GPS تشریح شده است.
صفحات کتاب :
187
کنگره :
‏‫‬‮‭G109/5‏
دیویی :
‏‫‭910/285‬‬
کتابشناسی ملی :
7268125
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-266012-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه اصول و کلیات سیستم تعیین موقعیت جهانی