امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب خانواده درمانی کوتاه مدت با تکنیک های ساده اثر مهلا اکبری پور، میثم خالوئی و امان اله سلطانی.

در کلیات این کتاب می خوانیم:

خانواده کوچک ترین جزء اجتماع است. اجتماعی که از خانواده های سالم تشکیل شده است. مسلماً اجتماعی است سالم و شرط آن که خانواده ای سالم باشد این است که افراد آن سالم باشند، لذا برای بهبود وضع اجتماع، تلاش برای بهبود وضع خانواده و افراد آن مهم ترین مسئله است.

ازدواج مجموعه ای است از روابط در ابعاد مختلف جسمی، احساسی، اجتماعی، ذهنی و روان شناختی که اختلال در هر یک از این ابعاد می تواند منجر به بروز اشکالاتی در روابط زناشویی گردد.

بقای رابطه زناشویی به وجود عناصری بستگی دارد که باعث استحکام و تداوم این رابطه و ایجاد تفاهم می شود و در عین حال یکی از مهم ترین آسیب های خانوادگی طلاق است، اما آمار رسمی طلاق به طور کامل نشان دهنده میزان ناکامی همسران در زندگی زناشویی نیست، زیرا در کنار آن آماری بزرگ تر به طلاق های عاطفی اختصاص دارد، یعنی به زندگی های
خاموش و خانواده های تو خالی که زن و مرد در کنار هم به سردی زندگی می کنند.

ولی تقاضای طلاق قانونی نمی کنند. در واقع برخی ازدواج ها که با طلاق پایان نمی یابند، به ازدواج های توخالی تبدیل می شوند که فاقد عشق، مصاحبت و دوستی هستند و همسران فقط با جریان زندگی خانوادگی پیش می روند و زمان را سپری می کنند. گاهی اوقات زوج ها به علت جدی بودن پیوند و هزینه های عاطفی و مادی شکل دهنده زندگی زناشویی برای حفظ این پیوند تلاش می کنند، این تلاش و در کنار آن ترس از آبروریزی و انتظاری که جامعه از آن ها دارد، مانع وقوع طلاق می شود.

کارشناسان بر این باورند که فرآیند طلاق هفت مرحلۀ اختلافات جزئی، تکرار و جدی شدن آن ها، جدایی یابی میلی یکی از زوج ها، قهرهای طولانی و تکرار آن، خستگی زوج ها از این قهرها و طلاق عاطفی و درنهایت طلاق قانونی را طی می کند اما زنگ خطر در مرحلۀ طلاق عاطفی بسیار مشهود است، چرا که زوج ها فقط زیر یک سقف زندگی می کنند، ارتباطات بین آن ها یا کاملاً قطع شده یا بدون میل و رضایت است...
صفحات کتاب :
149
کنگره :
‏‫‬‮‭RC488/5‭
دیویی :
‏‫‬‮‭616/89156
کتابشناسی ملی :
6222759
شابک :
‏‫‬978-622-266002-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه خانواده درمانی کوتاه مدت با تکنیک های ساده