امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟
کتاب در جست و جوی خویشتن نوشته سیده فاطمه پورگیر داستان پسری است که در خانواده ای نیمه ایرانی نیمه فرانسوی به دنیا آمده است و از زندگی اش حکایت می کند.

سیده فاطمه پورگیر در کتاب در جست و جوی خویشتن داستان فرزند یک خانواده ی نیمه ایرانی، نیمه فرانسوی را نوشته است. او با مادری ایرانی و مسلمان و پدری فرانسوی که برای ازدواج با مادر مسلمان شده است، در پاریس زندگی می کند.

شرطی که مادر برای ازدواجش داشت، مسلمان شدن پدرش بود و او هم از روی عشق این شرط را قبول کرد. اما فرزنداشان، که داستان را از زبان او می شنویم، هنوز نتوانسته است این موضوع را بپذیرد. او در تلاش است تا خود و هویت واقعی اش را پیدا کند. بفهمد که کیست، چرا به دنیا آمده و قرار است در دنیا چه کاره شود؟

گزیده ای از کتاب در جست و جوی خویشتن:

مادرم مسلمان است و من زبان فارسی را از او به ارث برده ام. پدرم فرانسوی است و سال ها پیش، برای پیدا کردن راز خوب رشد کردن گیاهان، با عموی مادرم که در ایران بود دیدار کرد و همان جا مادرم را در گلخانه ای مشغول کاشتن گل های رنگی شمعدانی و داوودی دید. از او خوشش آمد و خواستگاری کرد.

تنها شرط مادرم برای ازدواج، مسلمان شدن پدرم بود. پدرم هم آن قدر عاشق مادرم شده بود که قبول کرد و آن ها ازدواج کردند و به پاریس آمدند. پدرم تاجر بزرگی است و به پرورش گیاهان زینتی بسیار علاقه مند است. در باغی که ارث پدری اش است کشاورزی می کند و فرد ثروتمند و تاجری خوش نام و نشان است.

مادرم دانه های تسبیح را یکی یکی می انداخت و خدا را به خاطر این همه زیبایی شاکر بود. بر خلاف مادرم، چندان اعتقادی به دین اسلام ندارم، اما مادرم این موضوع را هرگز نباید بفهمد. قطعاً دل شکسته خواهد شد. ٔو من سعی دارم همیشه وانمود کنم که دین را پذیرفته ام.هرچند مزه تلخ اجبار را حس می کنم اما در آخر چه باید کرد؟
کتابشناسی ملی :
6198963
شابک :
978-622-6841-95-5
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
83
کنگره :
‏‫‭PIR8336
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62

کتاب های مشابه در جست و جوی خویشتن