کتاب حبیب تولدی دیگر (چاپی و pdf)

کارنامه عملیاتی گردان حبیب ابن مظاهر لشکر 27 محمدرسول الله در دفاع مقدس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
خرید چاپی
250,000
10%
ت 225,000
نظر شما چیست؟
بابایی در کتاب حبییب تولدی دیگر به کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر از بهار 1362 تا بهار 1365 می پردازد، این کتاب ناگفته هایی از عملیات های والفجر 4، عملیات آبی- خاکی خیبر، عملیات والفجر 8 و عملیات لغو شده والفجر 5 که قرار بود در ارتفاعات بمو انجام شود، را روایت کرده است، کتاب در 11 فصل تنظیم شده که در پایان هر 3 فصل، مجموعه ای از اسناد و تصاویر به نمایش درآمده است.

ماجرای «گردان نهم» درباره گردان حبیب بن مظاهر است که از بدو تشکیل آن، یعنی از اسفند 1360 تا پایان عملیات والفجر 1 در فروردین 1362 در جلد نخست روایت شده است، هم چنین در جلد دوم مخاطب با گردان نهم از بهار 62 تا بهار 65 همراه می شود. نحوه تشکیل تیپ ها و گردان های رزمی سپاه، نحوه هجوم دشمن به خاک ایران در شهریور سال 59، محورهای هجوم و هسته های مقاومتی که در مناطق مخالف جبهه تشکیل و اندک اندک شکل منسجمی گرفت ، ورود بسیج به عنوان بازوی سپاه، سازماندهی بسیج توسط سپاه از محورهای مورد اشاره در این کتاب است.

نوع شکل گیری گردان «حبیب ابن مظاهر» مسئولان آن در مقاطع مختلف، عملیات ها، محورهای عملیاتی و... نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن ها اشاره شده است. در واقع این اثر مستندی پژوهشی است که در قالب داستان بازگو شده است.هم چنین نحوه شهادت شهید همت نیز در این کتاب ذکر شده است.

رهبر انقلاب درباره جلد نخست این رمان فرموده اند: «ماجرایی که آقای گلعلی بابایی در کتاب «همپای صاعقه» از برخورد شهید وزوایی و آقای متوسلیان را نقل می کند، این ماجرا خودش دست مایه یک فیلم است، از این قضیه یک فیلم زیبای هنری درست می شود. کتاب های بسیار خوبی در رابطه با دفاع مقدس نوشته شده است. این کتاب ها منبع ده ها فیلم و ده ها رمان می تواند بشود. اگر نویسندگان ما و هنرمندان تلاش وسیعی آغاز کنند، عرصه دفاع مقدس شایستگی ده ها رمان را دارد. این کتاب ها همچنین شایستگی ترجمه به زبان های زنده دنیا را دارند. هم کتاب های خاطرات شفاهی و هم خاطرات مربوط به اسرای عراقی.

اگر این کتاب ها به زبان انگلیسی و اسپانیولی و عربی و زبان اردو ترجمه و در جهان منتشر بشود، می دانید چه اتفاقی در دنیا می افتد؟ همین کتابی که درباره «گردان نهم» تهران اخیراً گلعلی بابایی نوشته و شهید وزوایی و دیگران را مفصلاً شرح داده است، انسان وقتی این کتاب را می خواند، به معجزه انقلاب پی می برد. آدم می بیند بچه های دانشجو بی اطلاع و بی خبر وارد جنگ شدند و در مدتی کوتاه به یک طراح و استراتژیست جنگ مبدل شده اند، این ها معجزات انقلاب است».
صفحات کتاب :
864
کنگره :
‏‫‬‭‬‭DSR1606‏‫‭‮‭‭‏‫‬‭/ب2ح2 1394
دیویی :
‏‫‬‭‭‭‬‮‭955/0843‬
کتابشناسی ملی :
3791327
شابک :
‫‬‭978-600-7472-19-4
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه حبیب تولدی دیگر