نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسافر خوزی

کتاب مسافر خوزی نوشته محمد مسلم حیدری داستان زندگی و خاطرات معلم شهیدی است که خدمت در مناطق محروم و دورافتاده را، به زندگی در شهر و رفاه ترجیح داد نام خود را جاودانه کرد.

با شهادت خود، همچون چهار برادر دیگرش همه را به سوگ خود نشاند. ابوالقاسم حجتی پنجمین فرزند خانواده بود که شهید شد و این خانواده فرزندان خود را در را وطن و اعتقاداتشان از دست دادند. کتاب مسافر خوزی با زبانی روان و شیوا شرح زندگی این شهید بزرگوار است.

گزیده کتاب مسافر خوزی

خیلی خوابم می آمد ولی باید بلند می شدم. اعلامیه ها را توی گونی بین لباس کارها و وسایلم قایم کردم و راه افتادم. به کارگاه که رسیدم  انگار منتظرم بود . خشم چشمهایش نشان می داد که لو رفتم. سعی کردم به روی خودم نیاورم و عادی کار کنم.

 داشت می آمد سمت من زل زده بود به گونی و... صدای یکی از بچه ها بلند شد عوضی چرا به شاه فحش می دهی. ما هر چی داریم از ایشان است  اگر نبود الان از گشنگی مرده بودیم  پرید و یقه اش را گرفت، احمد و چند تا دیگه از بچه ها هم آمدند و دوره شان کردند. بدبخت فقط آیه و قسم میاورد که من کی حرف زدم کی فحش دادم آنهم یقه اش را گرفته بود و می گفت باید گزارش بدهم برویم دفتر مدیر یعنی 5 نفر دروغ می گویند و تو یکی راست؟! از آن روز فهمیدم تنها نیستم و شدم جز تیم احمد.

کتابشناسی ملی :
6109282
شابک :
978-622-7177-21-3
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
66
کنگره :
DSR1626‬‬
دیویی :
955/0843092‬‬

کتاب های مشابه مسافر خوزی