نظر شما چیست؟
کتاب همه چیز خوب است به قلم لوئیز ال هی و مونالیزا شولز، سلامت پزشکی، سلامت کلی، سلامت تغذیه ای و سلامت احساسی را در یک بسته زیبا و آراسته ترکیب نموده که می تواند توسط هر شخص، در هر زمان و هر مکان مورد استفاده قرار گیرد.

مطالعه ی موردی انجام شده در کتاب همه چیز خوب است (All is well: heal your body with medicine, affirmations, and intuition) بر اساس کارهای بالینیِ انجام شده، انتخاب شده اند و نتیجه سال ها کارآزماییِ بالینی است. تمام نتایج بدست آمده در این کتاب بر مبنای حقایق بوده، اما توجه کنید که هر فرد با فرد دیگر تفاوت داشته و مورد به مورد با هم فرق دارند، بنابراین نباید تمام موارد را عمومیت داد.

تمام توصیه های پزشکی این کتاب برای رفع مشکلات جسمی، عاطفی و یا هر نوع دیگر تنها برای اراده ی اطلاعاتی کلی و آشنا نمودن افراد با طبیعت بدن و فرایند های درمانی است و به طور مستقیم یا غیر مستقیم و بدون اجازه و مشورت پزشک توصیه نمی شوند، بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل به دلیل استفاده از این روش ها، تمام مسئولیت بر عهده خواننده است. ناشر و نویسندگان هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

لوئیز ال هی (Louise Hay) و مونالیزا شولز (Mona Schulz) در این کتاب به طور واضح و مرحله به مرحله نشان می دهند که چگونه از بیماری به سلامتی بروید و ارتباطات بین احساسات خوب و سلامتی و نسخه هایی که برای درمان می دهند را متذکر می شوند.

لوئیز هی نویسنده ی کتاب پرفروش "شما می توانید زندگی خود را درمان کنید"، یک مدرس دانشگاه در متافیزیک که بیش از 40 میلیون نسخه از کتابش در سراسر دنیا به فروش رسیده است. در طول سی سال سابقه ی کاری، وی به افراد زیادی کمک کرده تا زندگی خود و مشکلاتشان را بهبود بخشند و با قدرت خود، باعث شفای خود شوند.

مونالیزا شولز جزء افرادی است که می تواند فرای مرز دانش، پزشکی و عرفان حرکت کند. او درحال یادگیری فیزیک اعصاب بوده و دانشیار دانشکده ی روانپزشکی دانشگاه ورمانت است. او 25 سال پزشک شهودی بوده است. وی 3 کتاب منتشر کرده که عبارتند از: خودآموز مشاوره، مغز جدید زنانه و شهود بیداری.

نقدهای مثبت کتاب همه چیز خوب است:

- همه چیز خوب است کتابی راهنماست که حتماً باید خوانده شود، مخصوصاً زمانی که نیاز است تا روح خودمان، پزشک و درمانگر ما باشد. بهترین نوع بیمه درمانی این است که سالم بمانید و لوئیز هی و دکتر مونالیزا شولز، معلمان فوق العاده ای در این زمینه هستند. (دورین ویرچو)

- در دنیای امروزی پر از اطلاعات و تهی از حکمت، دستیابی به حقیقت و قلب هر چیزی خصوصاً در مورد سلامت بسیار اندک اتفاق می افتد. اما همه چیز خوب است، این کار را با ترکیبی از علم پزشکی و علم شهودی به انجام می رساند. به عنوان یک پرستار سابق، من برای حفظ سلامتی خود، به شدت دنبال روی شواهد پزشکی اثبات شده بودم.

اما من نیز داستان و تجربه ی شخصی خودم را دارم و همچنین حس منحصر به فردی از درک شهودی؛ من از حس شهود برای آگاهی دادن به خود برای یافتن آرامش درونی، سلامت و تعادل در زندگی روزمره بهره بردم. این کتاب نیز از همین روش بهره برده است و خب، وقتی شروع به خواندنش نمودم، به سرعت حالم بهتر شد. بنابراین اگر شما امسال می خواهید تنها یک کتاب در مورد سلامتی بخوانید، خب این همان یک کتاب برای شما است. (نائومی جود)

در بخشی از کتاب همه چیز خوب است می خوانیم:

تارا برای یک ارزیابی کامل عصبی و برای به دقت مشخص ساختن سبک توجه مغزی، نحوه ی یادگیری و حافظه اش اقدام نمود. آن چنان که از یک هنرمند انتظار می رفت، تارا توجه به اشکال سه بعدی و دیگر عناصر مربوط به قسمت راست مغزش خوب بود، اما به محض اینکه موردی نیاز به تمرکز توسط قسمت سمت چپ مغزش پیدا می کرد، به راحتی حواسش پرت می شد.

او به محض دریافت دستورات نوشتاری و کلامی پریشان می شد. در حقیقت، برای اولین بار در قسمت چپ مغزش که مرکز کنترل زبانی وی بود یک اختلال تحت عنوان اختلال خوانش پریشی (خواندن و نوشتن) تشخیص داده شد.

زمانی که متخصص اعصاب تارا سبک حقیقی ذهن تارا را برای او توضیح داد، او به وجد آمد! و متوجه شد چرا نمی توانسته تکالیف خود را سر موقع تمام کند و بخواند. او احمق نبوده بلکه مشکلش چیز دیگری بوده است.

و این حقیقت که نمرات IQ "دید فضایی" قسمت راست مغز تارا بالا بود، نشان می دهد که مغز وی بگونه ای رشد یافته تا یک مغز هنرمند باشد. بنابراین او تنها بایستی به قسمت یادگیری خود پرداخته تا بتواند در آن بخش نیز توانایی خود را بدست آورد و بدین ترتیب قادر به خواندن باشد و بتواند به جزئیات مطرح شده در کلاس توجه کند تا نهایتاً درس خود را به اتمام برساند.

بعد از کشف تازه ی تارا در مورد توانایی مغزی خود، به دنبال یک مربی گشت؛ او پروفسوری را پیدا نمود که دچار همین اختلال خواندن و نوشتن بود اما توانسته بود از طریق هزارتوی آموزشی راهی برای خود بسازد. با حمایت آن پروفسور، او تکنیک های جبرانی از جمله 1) استفاده از سیستم تقویم رنگی برای برنامه هایش؛ 2) استفاده از یک ساعت زنگدار با صدای بلند که آن را بگونه ای تنظیم کند که حین درس خواندن به صدا درآید و چنانچه حواس تارا پرت شده باشد به او یادآوری کند که باید حواسش به آنچه می خواند معطوف شود؛ 3) استفاده از نمودارها و فلوچارت ها برای حفظ اولویت ها و تمرکز بیشتر روی کارهایش.
صفحات کتاب :
260
کنگره :
RZ400‏‫‭/ھ9ھ8 1397‮الف
دیویی :
615/8528
کتابشناسی ملی :
5429691
شابک :
978-964-374-879-1‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه همه چیز خوب است