کتاب در جستجوی خدا

اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

 در جستجوی خدا

اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن به قلم یاسین قاسمی بجد، اشاره های بسیاری به اعجاز علمی – تجربی قرآن کریم داشته و مهم ترین آیات نازل شده در این باره، آیاتی درباره انسان و همچنین آیاتی که در مورد رحم و پیدایش جنین است را بازگو می کند. ماهیت معجزه گونه قرآن در دانش آن نهفته است و این شاهد زنده، تجدیدپذیر و دائمی می باشد. قرآن چهارده قرن پیش به بشریت ارائه گردید، پیشرفت های اخیر در علوم مختلف حقایق بیشماری را آشکار کرده است. هیچ یک از این کشفیات حتی با یک آیه قرآن تناقض نداشته اند. در واقع هر بار که جهان کشف عظیمی در مورد کیهان دارد اطمینان ما نسبت به این مسئله افزایش می یابد که آن کسی که این جهان را خلق کرده همانی ست که قرآن را نازل فرموده است.

این کتاب مملو از حقایق مهمی ست که در نقطه ای در تاریخ بشریت مشخص گردیده که هیچ انسانی نمی توانسته آن ها را بداند. قرآن درباره خاستگاه کیهان، کار اجسام آسمانی، مراحل تشکیل جنین انسانی، الگوهای رفتاری گونه ها و حقایق تاریخی و باستانی و غیره صحبت می کند. قرآن بیش از 6 هزار آیه دارد که شامل 70 هزار کلمه است اما حتی یک کلمه، جمله و یا عبارت و یا موضوع نیاز به بازبینی ندارد. همچنین نویسنده معمولا دانشی از یک موضوع خاص و یا موضوعات محدودی را دارد. به عنوان نمونه فردی می تواند درباره تاریخ، اقتصاد، فلسفه و یا فیزیک بنویسد اما نوشتن همزمان درباره موضوعات مختلف با اطلاعاتی دقیق و عمیق امکان پذیر نیست. حتی یک خواننده معمولی نیز درک می کند که قرآن مجموعه ای از موضوعات مختلف را با دقت و صحت مورد بحث قرار می دهد و باعث می شود که آن ها مشاهدات یک متخصص شاهد عینی به نظر برسند.

مشخصاً درک شده که قرآن یک کتاب علمی ، فلسفی، زمین شناسی و یا تاریخی نیست. این یک وحی از جانب خدا با هدف هدایت بشریت است. با این حال اگر هر متخصصی در زمینه های مختلف علمی بیانات قرآن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد به این نتیجه می رسد که قرآن بدون شک توسط یک انسان در قرن 7 به رشته تحریر درنیامده است. اگر آنچه که قرآن ارائه داده بی اساس بوده باشد آنگاه علم می توانسته اشتباه آن را به اثبات برساند و کل دین نابود می گشت. هر تئوری علمی از تاریخ گذشته که با قرآن تناقض داشته بعدا اثبات گردید که بی اساس و فاقد شواهد تجربی می باشد. از طرف دیگر هر حقیقت علمی تثبیت شده دائما با قرآن مطابقت داشته زیرا دانش واقعی مانند قرآن الهی ست و وجود تناقض بین عمل و سخن خدا امکان پذیر نیست. همه شما دارای این وظیفه مهم هستید تا درک کنید به عنوان یک انسان چه هستید و هدف از موجودیت شما چیست. مسیر تعیین حقیقت می تواند توسط کسانی تکمیل گردد که زندگی خود را جدی می گیرند. خداوند در قرآن می گوید بیشتر افراد به جای واقعیت، حدس و گمان را دنبال می کنند. یکی از افسوس های اهل جهنم این خواهد بود که آن ها به درستی از عقل و فکر خود استفاده نکردند. لذا به محتوای این کتاب با دیدی انتقادی نگاه کنید. شما بایستی نکات ارائه شده را با هدف اساسی تعیین صحت مورد بررسی قرار دهید و آماده عواقب و پیامدهای آن باشید. اگر بتوانید از لحاظ فیزیکی تایید کنید آنچه که خدا از جهان توصیف می کند صد درصد درست است آنگاه آنچه که از لحاظ فیزیکی قابل رویت نیست (مانند نزدیکی روز قضاوت انسان ها در قیامت و مجازات جهنم و رستگاری ابدی بهشت) نیز تایید می گردد. در نهایت برای نسل های بعدی قرآن معنای جدید و مهمی را ارائه می دهد که با توسعه دانش و رشد ظرفیت تفکر آن نسل هماهنگی دارد. هدف قرآن تنها یک ملت و یا افراد خاصی نبوده، بلکه برای هدایت و کمک همه نازل شده است. یک دین جامع و کامل که دانشی برای تمام نسل ها ارائه می دهد. اگر این آموزه ها محدود به یک قرن و نسل خاص بود هدف پیوسته قرآن مدت ها پیش منسوخ و نابود می گردید. با این حال قرآن دائما معانی جدیدی بازآفرینی می کند و منبع دائمی از هدایت را ارائه می دهد.

 در بخشی از کتاب در جستجوی خدا می خوانیم: 

 تمام سیستم های زندگی از جمله گیاهان و حیوانات و انسان ها از انواع مختلف سلول تشکیل شده اند. یک سلول از یک هسته شکل گرفته که دور آن را سیتوپلاسم فرا می گیرد که معمولا در چهارچوب دیواره سلولی قرار می گیرند. هسته سلول کروموزوم دارد که تمام عملکرد سلول را کنترل می کند. تمام سلول های یک ارگانیسم خاص دقیقا تعداد کروموزوم یکسانی دارند. این تعداد به شدت بین گونه های مختلف متفاوت است. پروتئین ها از ترکیبات مختلف آمینواسیدها شکل می گیرد. به صورت اختصاصی 20 نوع آمینواسید در ترکیبات مختلف بیش از یک میلیون نوع پروتئین را شکل می دهند که در انسان وجود دارند. هر نوع از اسیدآمینه ها می توانند در جفت ساختارها قرار گیرند (ایزومر دست راست و یا ایزومر دست چپ) که بر خلاف جهت چرخش نور پلاریزه می باشد. همین مسئله در مورد پروتئین های شکل گرفته نیز صدق می کند. طیف گسترده ای از موجودات از جمله گونه های زنده مواد جامد و مایع و گاز به شکل شگفت انگیزی ترکیباتی از فهرست یکسانی از واحدهای ساختاری هستند: اتم ها. این واحدها مدت ها به عنوان جفتی از هسته با بار مثبت در نظر گرفته می شوند که حول آن ها را الکترون های منفی فرا گرفته اند. هسته از پروتون تشکیل شده که بار مثبت دارد و نوترون نیز در کنار آن قرار می گیرد. حتی نوترون های خنثی نیز همتای ضد نوترون مخصوص خود را دارند. پیشرفت های بعدی در فیزیک هسته ای نشان داده است که هر یک از این ذرات در واقع ساختار پیچیده ای از ذرات هسته ای کوچک تر هستند. بیش از 200 ذره ابتدایی تاکنون شناخته شده اند.

صفحات کتاب :
179
کنگره :
‏‫‬‭BP103/1‏‫‭
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
5813291
شابک :
978-964-2332-42-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه در جستجوی خدا