نظر شما چیست؟
کتاب دعاهای قرآنی به قلم یاسین قاسمی بجد و خدیجه کبری اصغری درمیان،به مجموعه آیاتی که با «رب» و «ربنا» آغاز می شوند و همچنین آیاتی که قرائت آن ها بسیار مفید است می پردازد.

قرآن عظیم الشان گنجینه سعادت، نه تنها کتاب راهنماست بلکه مجموعه ای کامل از خوشبختی هاست و تضمین کننده رستگاری جاویدان برای پیروانش است این کلام نورانی برای راز و نیاز با خدای منان و حل مشکلات این دعاها را به مومنان هدیه کرده است. ترجمه آیات با استفاده از کتاب های تفسیر و ترجمه های معتبر قرآن بخصوص تفسیر و ترجمه ی دکتر حسین تاجی گله داری گردآوری شده است.

در بخشی از کتاب دعاهای قرآنی می خوانیم:

﴿اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَۀٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ 255 لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَۀِ الْوُثْقَیٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ﴾.

«الله (معبود بر حق است) هیچ معبودی بحق جز او نیست، زنده (و جهان هستی را) نگه دار و مدبر است، نه چرت او را فرا گیرد و نه خواب، آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن اوست کیست که در نزد او جز به فرمان او شفاعت کند؟ آنچه در پیش روی آنان و آنچه در پشت سرشان است می داند.

و به چیزی از علم او، جز به آنچه بخواهد احاطه نمی یابد، کرسی او آسمان ها و زمین را دربرگرفته، و نگاهداری آن دو (زمین و آسمان) بر او گران و دشوار نیاید، و او بلند مرتبه و بزرگ است. در (قبول) دین هیچ اجباری نیست، به راستی که راه راست (و هدایت) از راه انحراف (و گمراهی) روشن شده است.

پس هر کس به طاغوت (شیطان و بت و انسان های گمراه و طغیانگر) کفر ورزد و به الله ایمان آورد، پس به راستی که به دستگیره محکمی چنگ زده است، که آن را گسستن نیست، و الله شنوای داناست. الله یاور و (سرپرست) کسانی است که ایمان آورده اند، آن ها را از تاریکی ها به سوی نور بیرون می برد. و کسانی که کافر شدند یاور و سرپرست آن ها طاغوت است که آنان را از نور، به سوی تاریکی ها بیرون می برد، آن ها اهل آتشند و جاودان در آن خواهند ماند».
صفحات کتاب :
53
کنگره :
BP۸۷‏‫‬‭/ق۲۳د۷ ۱۳۹۷
دیویی :
297/157
کتابشناسی ملی :
5566511
شابک :
978-964-233-229-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دعاهای قرآنی