کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم

بیانات رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه

امتیاز
5 / 4.0
خرید چاپی
270,000
14%
ت 232,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب انسان ۲۵۰ ساله، بیانات مقام معظم رهبری درباره ی زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه معصومین علیه السلام می باشد و توسط موسسه ایمان جهادی (صهبا) منتشر شده است.

معرفی کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم

در تحلیل سیرۀ سیاسی مبارزاتی انسان ۲۵۰ ساله، در کنارِ دیدن و تحلیل رفتار ائمه، لازم است نقش دو بانوی برجستۀ اسلام، حضرت فاطمۀ زهرا و دختر گرانقدرش زینب کبری سلام الله علیهما بررسی شود. بی شک هر یک از ایشان در مقطعی حساس، نقشی ویژه در مبارزاتِ امامِ زمانشان داشته اند. به تناسب متن و تقسیم بندی کتاب ها، نقش ویژۀ حضرت زهرا، بیشتر در حلقۀ سوم و نقش زینب کبری، در حلقۀ دوم گفته شده است.
این کتاب دارای ویژگی های فراوانی است که در اینجا فقط به چند مورد بسنده می کنیم:
۱- ارائۀ تحلیلی یک جا از زندگانی یازده امام در طول حیات ۲۵۰ ساله شان است.
۲-پرهیز از پرداختن به نکات حاشیه ای، ردّ و اثبات شخصیت های تاریخی، تطابق و تضارب اقوال تاریخی، که همه به سبب ایراد این مطالب در مجالس عمومی است، ازجمله محاسن کتاب است.
۳-معظّم له هنگام ارائۀ بحث، برای درک بهتر مبارزات ائمه در هر دوران، به برخی اتفاقات و شرایط پیرامونی و اثرگذار اشاره کرده اند.
۴-پاسخگویی به شبهاتی است که نسبت به سیرۀ ائمه به سبب برداشت های غلط از آن، در افواه و اذهان وجود دارد.
و...

خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم

برای تدوین این کتاب از بیش از ۲۶۰ سخنرانی معظّم له در دوران های مختلف، از ابتدای دهۀ پنجاه و اوج اختناق طاغوتی، تا دورۀ رهبری، استفاده شده است.
برخی از شاخص ترین سخنرانی های استفاده شده در حلقۀ سوم که در واقع محرک و مقوّم تولید این اثر بوده اند، عبارتند از:
سلسله سخنرانی های ماه محرم سال ۱۳۵۱ شمسی در هیئت انصارالحسین تهران  دو جلسه سخنرانی فروردین سال ۱۳۵۱ شمسی در حسینیۀ ارشاد  سه جلسۀ سخنرانی تاسوعا، عاشورا و شام غریبان محرم سال ۱۳۵۲ شمسی در مسجد کرامت مشهد  چهار جلسه سخنرانی شرح زندگی امام سجاد، هم زمان با ایام شهادت امام سجاد، محرم ۱۳۵۲ شمسی  برخی از جلسات درس های نهج البلاغه در سال ۱۳۵۳ شمسی در مشهد مقدس
حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله از باب الفصلی بنام مقدمات تشکیل شده و چهار فصل دیگر با عنوان های؛ ۱-دوران اول امامت: «سکوت و همکاری» ۲-دوران دوم امامت: «اقتدار همراه با مظلومیت» ۳-دوران سوم امامت: «تلاش سازندۀ کوتاه مدت» ۴-دوران چهارم امامت: «تلاش سازندۀ بلندمدت» و همینطور ضمائمی نیز در انتهای کتاب آورده شده است.

متن کتاب انسان 250 ساله

برشی از متن کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم

حتی در آن هنگامی که حضرت به کربلا رسیده بودند و عمربن سعد در روز سوم محرّم وارد کربلا شد؛ مدتی، چند روزی بین امام حسین و عمر سعد مرتب گفتگو می شد. چند بار عمر سعد بلند شد آمد در خیمۀ امام حسین، نشستند باهم صحبت کردند. در یکی از این صحبت ها، جملۀ حضرت خطاب به عمر سعد، جملۀ طلبکارانه است. اینجا شما وضع را تصور کنید؛ امام حسین کسی است که قیام کرده و حالا آمده در این بیابان، به حسب ظاهر گیر افتاده و محاصره شده.

ظاهر قضیه این بود دیگر. حضرت با یک مشت زن و بچه، با پنجاه شصت نفر، چهل پنجاه نفر  آن روز شاید هنوز هفتاد نفر هم نبودند،... خب، ظاهر قضیه این است که حسین بن علی اینجا گیر افتاده، در یک چنین وضعی، شما ببینید لحن یک آدم چگونه خواهد بود؛ فرماندۀ همان لشکری که علی الظاهر پیروز است، آمده در خیمۀ امام حسین، صحبتی که بین اینها خواهد گذشت، چگونه است؟ قاعدتاً این صحبت این باید باشد که او ملامت کند آقا چرا آمدی؟ حضرت هم بگویند دیگر حالا شده، یک کاری بکنیم. می بینیم درست به عکس! وقتی می آید در خیمۀ امام حسین، امام حسین سؤال می کنند: یابن سعد! تو چرا حاضر نیستی که با ما حرکت کنی، قیام کنی؟ او می گوید که من بچه هایم در آنجایند و گیر می افتند.

حضرت می گویند برو! پس با ما نجنگ، از فرمان عبیدالله سر باز بزن. می گوید نمی توانم، می ترسم، به من حمله می کنند، مالم را می گیرند. یعنی حضرت او را در موضع انفعال قرار می دهند. به او اعتراض می کنند و او در صدد عذرخواهی از امام حسین برمی آید. یک چنین روحیۀ قوی و محکمی.

متن کتاب انسان 250 ساله حلقه سوممتن انسان 250 ساله حلقه سوم

حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

حلقۀ سوم، برای محققین و علاقه مندان به مطالعۀ دقیق ترِ زندگی ائمه علیهم السلام، تحلیلی کامل تر و جزئی نگر به وقایع زندگی اهل بیت دارد، با نگاهی از بالا به سـیرۀ یک انسـان ۲۵۰ سـاله و وقایع عمرِ بابرکت او در قالب چهار دوران کلان این بازۀ تاریخی. و همراه شده با اشارات کوتاهی به سیرۀ فردی حضرات معصومین.

کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه اول

به علت زیاد بودن حجم سخنرانی ها و بیانات معظم له در این باب، دست اندرکاران انتشارات صهبا بر آن شدند تا کتاب را به سه حلقه تقسیم بندی کنند تا مخاطب و خواننده بهره بهتری از آن ببرند. در این باره مقام معظم رهبری می فرمایند: «بنـده کار زیـادی کـردم، متأسـفانه امـروز فرصـت نمی کنـم آن کارهـا را جمع بنـدی کنـم و مجالـش را نـدارم. ای کاش کـه صاحب همت هایـی پیـدا بشـوند ایـن کار را دنبال کننـد، ادامه بدهند و زندگی سیاسـی ائمه علیهم السـلام جمع بندی شـده، به دسـت مردم برسد. و ما بتوانیم زندگی [ایشـان] را به عنـوان درس و الگـو در اختیـار داشـته باشـیم، و نه فقط به عنوان یک خاطرۀ جاودانه.»
 مباحث انسان ۲۵۰ ساله با توحه به سطح مخاطب در سه سطح حلقه اول، دوم و سوم تعریف شد. حلقه اول: با محوریت کتاب انسان ۲۵۰ ساله (متن منتشر شده در سال ۱۳۹۰ش)، برای دانش آموزان و نوجوانان تنظیم شد. در این کتاب مفهوم انسان ۲۵۰ ساله به کمک مثال های متعددی که حضرت آقا بیان کرده اند، برای مخاطبان شرح داده شده و
 مشتمل بر مثال‌های تصویری است.

انسان 250 ساله حلقه سوم pdf

امکان دانلود خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ ساله pdf در فراکتاب وجود ندارد. اما برای خرید نسخه چاپی آن بعد از اتمام انبار گردانی، می توانید اقدام به سفارش و با تخفیف تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم

در فراکتاب خرید کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم با تخفیف ویژه امکان پذیر است.

خرید کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم

مشخصات کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: موسسه ایمان جهادی (صهبا)
نویسنده: مقام معظم رهبری حفظه الله
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 896
موضوع: بیانات رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
896
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1692 /چ9‭‬‏‫‭‮الف‬8 1398
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‭955/0844
کتابشناسی ملی :
5645248
شابک :
‫‭978-600-6275-56-7‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه انسان 250 ساله حلقه سوم