امتیاز
5 / 1.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
115,000
14%
ت 98,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب قصه های قرآن، جلد پنجم از مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب می باشد.نویسنده این کتاب آقای مهدی آذر یزدی است و با ویراستاری محمد میرکیانی و همچنین ناشر آن انتشارات امیر کبیر می باشد.

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

این کتاب در قالب داستان کوتاه، بیشتر به قصه های قرآنی پیامبران پرداخته است. در قرآن سرگذشت پیامبران و انسان های خوب و بد زیادی آمده است که این داستان ها را قصه های قرآنی می نامیم به همین دلیل در آن از معجزات و دیدار فرشتگان و گفتگو با شیطان و فرشته ها و دیگر چیزها سخن به میان می آید که مشهورترین داستان های قرآن کریم در این مجموعه گرد هم آمده‌ است. 
کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال قرار می گیرد.

خلاصه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

نویسنده در مقدمه توضیح می‌دهد که داستان ها همگی در قالب قصه هستند و در بزرگ داشت پیامبران مختلف بیان شده، ولی نوشتار آنها را کمی ساده گرفته است تا مخاطب که بیشتر کودکان و نوجوانان می باشد را خسته نکند. چون در قرآن یا تفسیرها و کتاب های دینی مطالب گفته شده برای رده سنی کودکان کمتر قابل فهم می باشد، برای همین وی سعی بر این داشته که بیشتر به روش قصه گویی به بیان مفاهیم عالی قرآنی بپردازد. همچنین نویسنده اذعان می دارد: بنابراین نامیدن این کتاب به قصه های قرآن فقط برای توجه داشتن خوانندگان به ریشه ی قصه ها در قرآن است. مفسران علوم قرآنی بهتر می دانند برای فهم بیشتر از حقیقت قرآن هرکسی می تواند به آنان مراجعه کند، اما کار ما در این کتاب دلیل آوردن و تفسیر کردن نیست، بلکه قصه گفتن است، قصه ای که در کتاب های دیگر با شیوه ای دیگر و در این کتاب تا اندازه ای ساده تر نوشته شده است.
عناوین داستان های قصه های قرآن به شرح ذیل می باشد:
 داستان زندگی حضرت آدم، حضرت نوح، هود و صالح، حضرت ابراهیم، حضرت یوسف، قارون، حضرت خضر، حضرت داوود، حضرت سلیمان، بهشت شداد، حضرت یونس، اصحاب کهف، حضرت عیسی، لقمان حکیم، اصحاب فیل و همچنین حضرت محمد. البته ناگفته نماند؛ هر کدام از این داستان ها خود، دارای زیر مجموعه ای از داستان‌های کوچکتر می باشند و به عنوان بخشی از داستانک های آن می توان به این موارد اشاره کرد:
خلقت آدم و شیطان، آدم و حوا در بهشت، آدم و حوا در زمین، فرزندان آدم هابیل قابیل، اختراع بزرگ شیطان، نوحه و رسالت او، کشتی نوح، طوفان نوح،پسر نوح، هود قوم عاد، صالح و قوم ثمود، شتر صالح، ابراهیم و آزر، ابراهیم بت شکن، ابراهیم و نمرود، ابراهیم در آتش، ابراهیم و اسماعیل، ابراهیم و بنای کعبه، حضرت ایوب و روزگار نعمت، حضرت ایوب و روزهای سختی، شکر به صبر عیوب، یوسف نور چشم یعقوب،خواب دیدن یوسف، یوسف و حسد برادران، یوسف در چاه، یوسف را می‌فروشند، یوسف و زلیخا، یوسف در زندان، یوسف و تعبیر خواب، یوسف عزیز مصر، یعقوب و وصل یوسف، به کودکی حضرت موسی، موسی در خانه فرعون، موسی و شاگردی شعیب، موسی پیغمبر و مبارزه با فرعون، محاکمه حزقیل، موسی و کتابخانه تورات، گاو قربانی و ایراد بنی اسرائیلی، پایان کار بنی اسرائیل، قارون پسرخاله موسی، قارون و گنج هایش، عاقبت نافرمانی، حضرت خضر، خضر و ذوالقرنین، ظلمات و آب حیات، خضر و موسی، حضرت داوود داوود و سلیمان حضرت سلیمان، تخت سلیمان و بساط سلیمان، سلیمان و مورچه گان، سلیمان و بلقیس، وفات سلیمان، بهشت شداد، دانشمندان و غیب گویان، بهشت سازی، پایان کار، یونس در دهان ماهی،مردم عبرت پذیر، اصحاب کهف، حضرت عیسی، مریم پاک، لقمان حکیم، اصحاب فیل و تزئینات محمد (ص)

متن کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

همان طور که از عنوان کتاب پیداست، متن کتاب شامل قصه هایی مرتبط با عنوان هر کتاب از مجموعه می باشد.

یکی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

آدم و حوا در زمین
خداوند فرمان داد: حالا که قدر بهشت خوشبختی را ندانستید و بر خودتان هم ثابت شد که گول می خورید و خودتان به خودتان بدی می کنید باید بروید در زمین زندگی کنید. بهشت خوشبختی جای خطاکاران نیست. ناچار در زمین میان شما و شیطان دشمنی خواهد بود و تا قیامت باید از وسوسه او پرهیز کنید. بروید به زمین و بعد از این باید خودتان کار کنید و زمین را آباد کنید و در آن زندگی کنید و سعی کنید تا خودتان به یکدیگر بدی نکنید. کسی که گناه کند از آسایش و آرامش سهمی نخواهد داشت و کسی که از بدی ها پشیمان باشد توبه می کند… .
ادامه قصه را در جلد پنجم مجموعه بخوانید.

نقد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

مهدی آذریزدی معتقد است، ادبیات مخصوص کودکان باید پر از درس‌های اخلاقی باشد و از آنجا که کتاب‌های کهن مختلف که پر از درس‌های اخلاقی بودند را انتخاب و از بین آن‌ها بهترین داستان‌ها را بازنویسی کرد ولی با یک تفاوت اساسی و بنیادی؛ و آن، این که در این کتاب کودک دیگر از آن کلمات و لغات درشت و ناملموس خبری نیست و آن داستان های زیبا و پر تکلف کهن، امروزه با ادبیاتی زیبا و روان در اختیار کودکان قرار گرفته است.

کتاب صوتی قصه های خوب برای بچه های خوب

کتاب صوتی مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب در فراکتاب موجود نمی باشد. برای خرید نسخه چاپی آن می توانید از طریق سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام نمایید.

فیلم قصه های خوب برای بچه های خوب

شبکه پویا که مختص کودک و نوجوان است، انیمیشنی با همین عنوان ساخته و پخش کرده است.

دانلود پی دی اف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

رده سنی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

این کتاب ها بنا بر محتوایی که دارند، اختصاص به گروه سنی خاصی پیدا کرده و دسته بندی شده اند ولی از آنجایی که قلم نویسنده جذاب و روان است می تواند هر مخاطبی داشته باشد و هر سلیقه ای را به طریقی اغنا کند.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 5

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 5 با تخفیف ویژه در اختیار شماست.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 5

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب پنج  قصه هایی از قرآن کریم در جدول زیر می خوانیم:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 232
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1394
کنگره :
‫‭PIR7929‬‬
دیویی :
‏‏‫‭[ج]8‮فا‬3/62‬‬
کتابشناسی ملی :
7327750
شابک :
9789643001698

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 5