امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
95,000
14%
ت 81,700

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم با عنوان قصه‌های شیخ عطار نوشته ای دیگر از مهدی آذریزدی که بیشتر داستان های انتخاب شده در این کتاب کودکان، مربوط به معرفت و اخلاق می باشد و توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

در گذشته پدران و یا پدربزرگ ها در شبهای بلند یلدا با خواندن کتاب‌های داستانی یا به صورت شفاهی برای کودکان یکی از خاطره انگیزترین لحظه های عمرشان را رقم می زدند اما امروزه با فاصله گرفتن از آداب و رسوم گذشته وقت کودکان ما صرف دنیای مجازی و رسانه ها شده است. مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، یک اثر هنری منحصر به فرد است که نویسنده با ساده نویسی داستان های کهن به زبان کودکانه، توانسته احیاگر رابطه ی گسسته ای که سالیان سال بین فرهنگ و ادب ما و گنجینه های با ارزش این سرزمین با کودکان عصر جدید این سرزمین ایجاد شده باشد.

خلاصه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

 قصه های شیخ عطار بر اساس سه کتاب (منطق الطیر)،(الهی نامه) و(مصیبت نامه) از عطار نیشابوری نوشته شده است. عطار نیشابوری سعی داشت در کتاب هایش، معرفتی که طی سال ها تفکر و عبادت و مطالعه به آن رسیده را معرفی کند. نویسنده از این کتاب ها، داستان‌هایی را گلچین کرده تا بچه ها با آموزه های عرفانی مختلفی آشنا شوند که شامل ۲۱ داستان می باشد.
در این کتاب می خوانیم؛ 
چند کلمه با بچه ها، جنس کمیاب و گران، دندان سفید، کودک ماهیگیر، خدا پرست، علاج گدایی، یکی بود دوتا نبود، ریش عابد، حماسه گنجشکی، اسفند دود کن، پیر چنگی، تجارت یا شانس، هدیه، کودک دانا، کلاه نمدی، دیوانه نی سوار، گدای عاشق، آب تازه آب نو، لعنت بر شیطان، مار و مار گیر، سنگ آسیاب، خوشبخت و بدبخت و چند کلمه با بزرگترها

داستانی از قصه های خوب برای بچه های خوب

دندان سپید

روزی بود، روزگاری بود. یک روز حضرت عیسی علیه السلام با چند نفر از همراهان از راهی می گذشت و به جایی رسیدند که لاشه سگ مرده یی افتاده بود. حضرت عیسی لحظه ای آنجا ایستاد و به همراهان گفت: ((درباره این، چه فکر می کنید؟)) همراهان یکدیگر را نگاه کردند و نمی‌دانستند که منظور حضرت عیسی چیست. یکی جواب داد: ((لاشه سگی است که مرده است.))
 یکی گفت: ((وچه بوی بدی دارد.))
یکی گفت:((چه منظره ناراحت ‌کننده‌ یی.))
 دیگری گفت:(( و چقدر کثیف است.))
 دیگری گفت:(( به آن دست نباید زد، ممکن است بیماری او سرایت کند.))
 دیگری گفت:(( وقتی که زنده بود تنش پاک نبود، حالا که مرده هم هست.))
 دیگری گفت:(( و این دهانش که بازمانده است، مثل این است که باز می خواهد پاچه کسی را بگیرد.))
 آن وقت حضرت عیسی فرمود)): این ها هست، اما حیوان با وفایی بود، خوب پاسبانی می‌کرد و دوست و دشمن را می‌شناخت، و چه دندان سفیدی دارد...... همه اش بدیها و زشتیها را نباید دید. با هرچه روبرو میشوید خوبی هایش را هم ببینید.))

نویسنده ای از جنس دنیای پر هیجان کودکی مهدی آذر یزدی

 مهدی آذریزدی در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد و بر اساس اعتقادات پدر که مخالف مدرسه بود، تحصیلات فرزندش را به منبرهای مذهبی و مدرسه طلبگی محدود کرد. آذریزدی در یک کارگاه جوراب بافی مشغول کار شد. مدتی بعد صاحب کارگاه، شغل خود را به چاپخانه (یا کتاب فروشی) تغییر داد و این گونه مسیر زندگی اش عوض شد. او کار کردن درچنین مکانی را تولد دوباره خودش می دانست. زمانی که آذر یزدی در چاپخانه کار می کرد، به کتاب های قدیمی دسترسی داشت وی در همان زمان ها تصمیم گرفت تا داستان های کهن را به زبان کودکانه بازنویسی کند به نحوی که قابل درک و فهم باشد. در آغاز کار برای چاپ کتابش بارها به در بسته خورد، تا در نهایت انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۳۵ حاضر به چاپ آن شد. آذر یزدی هرگز ازدواج نکرد و در نهایت در ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸ در یزد چشم از دنیا فرو بست.

مجموعه قصه های خوب برای بچه‌های خوب به شرح زیر است: 
. جلداول- قصه های کلیله و دمنه
. جلد دوم- قصه های مرزبان نامه
. جلدسوم- قصه های سند باد نامه و قابوس نامه
. جلد چهارم- قصه های مثنوی
. جلد پنجم- قصه های قرآن
. جلد ششم- قصه های شیخ عطار
. جلد هفتم- قصه های گلستان وملستان
. جلد هشتم- قصه های چهارده معصوم

نقد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

مهدی آذریزدی معتقد است، ادبیات مخصوص کودکان باید پر از درس‌های اخلاقی باشد و از آنجا که کتاب‌های کهن مختلف که پر از درس‌های اخلاقی بودند را انتخاب و از بین آن‌ها بهترین داستان‌ها را بازنویسی کرد ولی با یک تفاوت اساسی و بنیادی؛ و آن، این که در این کتاب کودک دیگر از آن کلمات و لغات درشت و ناملموس خبری نیست و آن داستان های زیبا و پر تکلف کهن، امروزه با ادبیاتی زیبا و روان در اختیار کودکان قرار گرفته است.

کتاب صوتی قصه های خوب برای بچه های خوب

کتاب صوتی مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب در فراکتاب موجود نمی باشد. برای خرید نسخه چاپی آن می توانید از طریق سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام نمایید.

فیلم قصه های خوب برای بچه های خوب

شبکه پویا که مختص کودک و نوجوان است، انیمیشنی با همین عنوان ساخته و پخش کرده است.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

برای کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 6، در نسخه الکترونیک در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

رده سنی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

این کتاب ها بنا بر محتوایی که دارند، اختصاص به گروه سنی خاصی پیدا کرده و دسته بندی شده اند ولی از آنجایی که قلم نویسنده جذاب و روان است می تواند هر مخاطبی داشته باشد و هر سلیقه ای را به طریقی اغنا کند.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم را در جدول زیر مشاهده می کنید:

 

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 144
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
144
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3‏‫‬‭آ331ق‌ش 1392
کتابشناسی ملی :
2676816
شابک :
9789643001704
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 6