قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم (pdf و چاپی)

قصه هایی از گلستان و ملستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
100,000
29%
ت 71,000
نظر شما چیست؟


قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم دارای داستان هایی است از گلستان سعدی و ملستان که بعد از گلستان نوشته و بسیار شبیه گلستان سعدی می باشد. این کتاب نوشته مهدی آذریزدی است و توسط انتشارات امیر کبیر منتشر شده است.

معرفی کتاب هفتم قصه های خوب برای بچه های خوب

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 7 دارای داستان هایی است که بیشتر از گلستان سعدی گرفته شده که گلستان به همین معنا و مُلستان جایگزین جمع آوری و بهره گیری از مجموعه هایی است که بعد از گلستان نوشته و بسیار شبیه گلستان سعدی می باشد.

خلاصه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

 گلستان سعدی حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و زمانی که سعدی آن را می نوشت، مردی بسیار پخته و سرد و گرم روزگار چشیده بود. وی دوست می داشت دیگران نیز از تجربیاتش استفاده کنند و این شد که گلستان به نگارش در آمد.
از آنجایی که آذریزدی نیز نویسنده ای کاربلد و خبره بود، از این فرصت و موهبت استفاده کرد و کتابی ارزشمند به زبان کودکانه روانه بازار کرد.
از جمله داستان های گلستان و مُلستان می توان به گدای نابینا و دزد بینوا، شمردن موی ریش، فریب روباه، همنشین بدنام، حساب سرنوشت، لوطی انتری و جدال عمو علی و داش علی، آزادی و آزادگی، مردی که یکی را دوتا می دید، جاهلانه، عاقلانه، چوب کبریت، شیر یا خط، پسر سبزی فروش و مکتب پالان دوز اشاره کرد.

متن کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

همان طور که از عنوان کتاب پیداست، متن کتاب شامل قصه هایی مرتبط با عنوان هر کتاب از مجموعه می باشد.

یک داستان کوتاه از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

روزی بود، روزگاری بود. مردی کاسب‌کار و میانه‌حال یک پسر داشت که خیلی دوستش می‌داشت. کار خودش سبزی‌فروشی بود و از کارش خسته و بیزار شده بود. با خود می‌گفت: «یک‌عمر سبزی‌فروشی کردم و تا آخرش همین است؛ اما باید پسرم را خوشبخت کنم و او را به کاری مشغول کنم که فردا بتواند بهتر از من زندگی کند. آیا چه‌کاری از همه بهتر است؟ بازرگانی، سرمایه و دارایی بزرگ می‌خواهد. کار دیوانی وابستگی و آشنایی می‌خواهد. ناچار تا خودم می‌توانم، زندگی را اداره کنم و به کارآموزی او کمک کنم. باید به پسرم صنعتی بیاموزم که عزتی در دنبال داشته باشد و او را به سعادتی برساند؛ اما آهنگری؟ بازار آهنگران پر از آهنگر است؛ اما زرگری؟ تا زری در میان نباشد همیشه در کارگری می‌ماند؛ اما نجاری، نه، اما بافندگی، نه، آن‌یکی هم نه، این‌یکی هم نه. باید با یک آدم باسواد و خوشبخت مشورت کنم. کسانی که رسیده‌اند بهتر می‌دانند که چگونه رفته‌اند.»
مرد کاسب همسایه‌ای داشت که زندگی آبرومندی داشت و در محله، عزیز و محترم بود؛ مردم می‌گفتند استاد یک مدرسۀ عالی است. گاهی او را دیده بود و اخلاق و رفتارش را پسندیده بود و اهل خانۀ استاد از دکان او سبزی می‌خریدند. با خود گفت: «این مرد هرکه هست سعادتمند و بخت یار است و عقلش از من بیشتر است. منظور خود را با او در میان می‌گذارم و هر چه گفت همان کار را می‌کنم.»
یک روز همسایه را دید و گفت: «ای عزیز، اگرچه ما باهم در یک ردیف نیستیم اما من به شما ارادت دارم. رفتار شما را خوب می‌بینم و نزدیکان شما را در میان مردم محبوب، فرزندان شما را باتربیت و دوستان شما را باسعادت. نمی‌دانم شغل شما چیست. ولی می‌بینم که شما توانسته‌اید خودتان را عزیز و خوشبخت بسازید و من در این دنیا یک پسر دارم که می‌خواهم خوشبخت باشد؛ به نظر شما او را دنبال چه‌کاری بفرستم که آینده‌اش خیلی خوب باشد؟»
استاد جواب داد:... .
ادامه داستان را در جلد هفتم بخوانید.

نقد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

مهدی آذریزدی معتقد است، ادبیات مخصوص کودکان باید پر از درس‌های اخلاقی باشد و از آنجا که کتاب‌های کهن مختلف که پر از درس‌های اخلاقی بودند را انتخاب و از بین آن‌ها بهترین داستان‌ها را بازنویسی کرد ولی با یک تفاوت اساسی و بنیادی؛ و آن، این که در این کتاب کودک دیگر از آن کلمات و لغات درشت و ناملموس خبری نیست و آن داستان های زیبا و پر تکلف کهن، امروزه با ادبیاتی زیبا و روان در اختیار کودکان قرار گرفته است.

دانلود قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

در فراکتاب مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب  جلد 7 در جدول زیر می خوانید:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 194
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
143
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3‏‫‬‭آ331ق‌گ 1394‬
کتابشناسی ملی :
2676817
شابک :
9789643001711
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 7