امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 41,000
خرید چاپی
100,000
15%
ت 85,000
نظر شما چیست؟

این کتاب یادداشت های روزانه نویسنده است که مربوط به سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ است در سفر از زادگاهش امان به رام الله. کتاب کاپوچینو در رام الله، نوشته‌ی سعاد امیری و مترجمی لیلا حسینی می‌باشد. این کتاب توسط انتشارات روایت فتح منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب کاپوچینو در رام الله

سعاد نویسنده کتاب می گوید: «راسـتش تا قبل از ۱۸ نوامبر ۲۰۰۱ که همراه شـوهرم به ناچار از خانه مان فرار کردیم، فکر نمی کنم هیچ وقت پدر و مادرم یا صدها هزار فلسطینی دیگر که در سال ۱۹۴۸ از خانه های شان فرار کردند را درک کرده یا بخشیده باشم. ارتش اسرائیل منطقه مجاور ما، الارسال، را اشغال کرده بود و ما مجبور شدیم آنجا را ترک کنیم. بنابراین رفتیم تا مدتی را در البیره پیش دوستان مان، اصلاح و صالح، باشیم.
یک بار که داشـتیم از مرز شـلوغ و پر ازدحام اردن - سـوریه رد می شـدیم، بلال حمّد، یکـی از دوسـتان صمیمیـم بود کـه یـادم داد چطور پـا از خط کشـی ها بیرون بگـذارم و بی معنایی آن لحظه را درک کنم. سـال ها گذشـت و این درس به مکانیسم دفاع شخصی ارزشمندی علیه اشغال زندگی و روح ما تبدیل شد. تنها با «برداشتن یک قدم به آن سـوی زندگی» توانستم بیهودگی زندگی خود و دیگران را ببینم و بازگو کنم.»
 نام کتاب، از بخشی از عنوان های کتاب، به نام «کاپوچینو در رام الله» گرفته شده است. صراحت موجود در تعریف وقایع و حتی خصوصی ترین اتفاقات زندگی نویسنده، یکی از جاذبه های این کتاب است، حتی افراد واقعی هم صراحت ویژه خود را دارند. 

خلاصه کتاب کاپوچینو در رام الله

سعاد امیری خلاصه ی کتاب را چنین ارائه می دهد: «یادداشت های روزانه ام که مربوط به سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ است با سفری که از مادرم جدا شـدم آغاز شد؛ سـفر از امان، شـهری که در آن بزرگ شدم و بیشتر زندگی ام را در آنجا گذرانده بودم، به رام اللّٰه، شهری که در اشغال اسرائیل بود. این سفر که قرار بود فقط شش ماه طول بکشد، به سفری برای همه عمر تبدیل شد. در رام اللّٰه زندگی کردم، کار کردم، عاشق شدم، ازدواج کردم و صاحب یک مادرشوهر شدم.
این یادداشت ها که شرحی است از زندگی روزمره ام در شرایط اشغال و رویارویی مدام بـا «مأموران امـور شـهری» و سـربازان اسـرائیلی همزمان بـا وقایع مهم سیاسی ای نوشته شده که طی یک دهه و نیم گذشته با زندگی مردم فلسطین عجین بوده است. اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲، قیام مردم فلسطین در ۱۹۸۷- ۱۹۹۳که بـه انتفاضه اول معروف است، جنگ اول خلیج فارس در ۱۹۹۱، دوران آرامش نسـبی پس از قرارداد صلح اسـلو (۱۹۹۳)، شروع انتفاضه دوم در سپتامبر ۲۰۰۰، حمله نظامی اسرائیل به شـهرهای مهم و در آخر، ساخت دیوار حائل که در سال ۲۰۰۳ شروع شد.»
در یادداشت های امیری، از توالی منظم رویدادها یا تاریخ ها خبری نیست. رویدادها رخ داده اند و با توجه به احساس نویسنده بر روی صفحات کاغذ نقش بسته اند. هر بخش با نامی از بخش های دیگر مجزا شده، «ولخرجی به خاطر موشک های اسکاد صدام»، «حماسه ی هفت ساله هویت من»، «ماسک ضد گاز»، «رام الله در حکومت نظامی»، «ماده شیر»، «خرت و پرت های عامه پسند فلسطینی»،«زندگی یک سگ» و«اولین برخورد دیالا» عناوین برخی از این بخش هاست.

برشی از متن کتاب کاپوچینو در رام الله

حماسه هفت ساله هویت من ۱۹۸۱-۱۹۸۸ «دیگر دخترک را دوسـت نداشـتم. خسـته بودم. او را برای شـام دعـوت کردم. چه شام ملالت باری. حرفی برای گفتن نداشـتیم. به او پیشنهاد ازدواج دادم، پذیرفت. بعد از آن با هم زندگی کردیم.» این ها را یکی از دوستانم وقتی درباره همسـرش سـؤال کردم، گفـت. خواسـتگاری خود مـن هم خیلـی بـا او فرقی نداشت. شاید به همین خاطر است که قصه صادقانه دوستم را می ستودم.

پاییز ۱۹۸۱

بدجوری عاشق شده بودم. فقط می خواستم با او باشم. او در رام اللّٰه بود و من در ادینبورو. مادرش از روی صورت حساب های تلفن بو برد بین ما عشقی هست. بعد از هر تلفن عجیب احساس می کردم خالی شده ام. بعد هم خیالات به مغزم هجوم می آورد. اگـر هیچ وقت نتوانم برگردم رام اللّٰه چه؟ اگر فرماندار اسرائیل به من مجوز رفتن به رام اللّٰه را ندهد چه؟ اگر به سلیم اجازه ترک کشور و آمدن به ادینبورو را ندهد چه؟ اصلاً به یک فرماندار نظامی چه مربوط است که در رابطه عشقی کسی دخالت کند. عشق روزافزون به محبوبم و ترس و نگرانی های ناشی از آن، اغلب باعث می شد فراموش کنم که اصلاً برای چه کاری به ادینبورو آمده ام. وای خدایا! تزِ دکترایم چه؟ اگر دیگر هیچ وقت نتوانم به فلسطین برگردم، چطور می توانم در مورد معماری بومی فلسـطین بنویسم؟ درسـت است که طبیعی، یعنی معماری بدون معمار ولی این به آن معنی نیست که می شود درجه دکترا را بدون تحقیقات میدانی گرفت. خدای من این فلسطین هم عجب دردسری شده!

کتاب کاپوچینو در رام الله pdf

برای دانلود نسخه الکترونیک کتاب کاپوچینو در رام الله، پس از نصب نرم افزار فراکتاب آن را دانلود کرده، سپس می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

خرید کتاب کاپوچینو در رام الله

در فراکتاب علاوه بر دانلود کتاب کاپوچینو در رام الله در قالب الکترونیک، امکان خرید نسخه چاپی با تخفیف ویژه نیز وجود دارد.

خرید کتاب کاپوچینو در رام الله

مشخصات کتاب کاپوچینو در رام الله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: سعاد امیری
مترجم: لیلا حسینی
تعداد صفحه: 155
موضوع: خاطرات سعاد امیری از رام الله
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

شابک :
‫‬‭978-964-7529-89-1
سال نشر :
1386
صفحات کتاب :
155
کنگره :
‏‫DS113/7‭‬ ‭/ش2‏‫‬‭‬‭‮الف‬8 1386
دیویی :
956/9542
کتابشناسی ملی :
‏‫‬‭م85-44301

کتاب های مشابه کاپوچینو در رام الله