خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم

با حمد جا را برای فرشته ها تنگ می کنیم: با حقیقت حمد آشنا بشیم

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
97,000
14%
ت 83,420
نظر شما چیست؟

کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم با عنوان با حمد جا را برای فرشته ها تنگ می کنیم! یکی دیگر از نوشته های تربیتی-معرفتی محسن عباسی ولدی است و توسط انتشارات آئین فطرت به نشر رسیده است.

معرفی کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم

بر جلد کتاب طعم شیرین خدا  جلد ششم نامی عجیب و در عین حال جالب و روحانی نقش بسته است: با حمد جا را برای فرشته ها تنگ می کنیم! در واکاوی نام آن نویسنده در مقدمه کتاب این گونه می نویسد: اسم این کتاب، وامدار دعای اوّل صحیفۀ سجّادیه ست، اون جایی که امام سجّاد(ع) می گن: حَمداً نُزاحِمُ بِهِ مَلائِکتَهُ المُقَرَّبینَ. حمد و سپاسی که به وسیلۀ آن، جای فرشتگانِ مقرّب او را تنگ کنیم. از نکات مثبت و وجه تمایز کتاب های این مجموعه با دیگر کتاب ها، ادبیات محاوره آن است.

خلاصه کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم: با حمد جا را برای فرشته ها تنگ می کنیم!

نویسنده خلاصه کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم را چنین بیان می کند: تو این کتاب، در بارۀ آموزش شکر به بچّه ها حرف می زنیم و می گیم به جای این که همه ش تلاش کنیم «عبادت» رو برا بچّه هامون بزرگ جلوه بدیم، باید با معرّفی نعمتای خدا، «معبود» رو به اونا بزرگ نشون بدیم. بعدش درِ خونۀ امام سجّاد(ع) رو می زنیم و سر سفرۀص حیفۀ سجّادیه می شینیم تا بفهمیم با حمد و شکر خدا به کجاها می تونیم برسیم. با این دعا می شه فهمید که هُل دادن مردم به سمت شُکر، اونا رو خیلی خیلی به بندگی و اطاعت نزدیک می کنه.

این کتاب دارای ده درس است که تکمیل کننده کتاب های ماقبل خود می باشد. ده درس جلد ششم طعم شیرین خدا و عناوین آن از این قرار است:

درس اوّل: چه جوری می شه بچّه ها رو اهل شُکر بار آورد؟

درس دوم: باید «عبادت خدا» رو به بچّه ها یاد آوری کرد، یا «بزرگی خدا» رو؟

درس سوم: حمد، آدم رو به خیلی جاها می رسونه. چرا غافلیم؟

درس چهارم: اگه آدما شاکر بودن، بازم اوضاع دنیا همین طوری بود؟

درس پنجم: چرا برا شکر خدا با همدیگه مسابقه نمی دیم؟

درس ششم: چرا برا رسیدن به مقام طاعت، از راه شُکر نمی ریم؟

درس هفتم: می دونید توجّه کردن به نعمت، خودش شکر نعمته؟

درس هشتم: شُکر زبونی، چه قدر می تونه مفید باشه؟

درس نهم: باید از نعمت به مُنعِم رسید یا از مُنعِم به نعمت؟

درس دهم: «توجّه به نعمت» و «حضور قلب توی نماز » چه ارتباطی با هم دارن؟

مجموعه طعم شیرین خدا

محسن عباسی ولدی وقتی با انبوه سوالات نوجوانان درباره خدا مواجه می‌شود، هدفی برای خودش مشخص می کند و در این باره این گونه می گوید: نویسنده از هدف نگارش این مجموعه چنین می گوید: «تو این مدّت، همیشه به این فکر می کردم یه مجموعه کتاب بنویسم که اگه کسی عطش شناختن خدا رو داشت، بدون دردسر بتونه اون رو تهیّه کنه و با خوندنش سیراب بشه. این ایده، به یه آرزو تبدیل شده بود تا...»

و این مجموعه را به تحریر در آورد و باز چنین می گوید: یه جمله ای اوّل «مناجات المُحبّین» امام سجّاد(ع) هست که بدجوری دلم رو برده. آقا اون جا می گن: خدایا! کیست آن که شیرینی محبّتت را چشید و به جای تو دیگری را برگزید؟! از این جمله یه ایده گرفتم و اسم مجموعه رو گذاشتم: «طعم شیرین خدا».

محسن عباسی ولدی

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، دانش آموخته حوزه علمیه و کارشناس مباحث تربیتی دارای کتب بسیاری در عرصه تربیت می باشد. از آثار ایشان می توان مجموعه های ریحانه خدا، من دیگر ما اشاره کرد. یکی دیگر از کتاب های عباسی ولدی کتاب آسمانی نشان آسمانی بمان با موضوع زن و اشتغال و خانه داری می باشد.

دانلود رایگان پی دی اف جلد ششم طعم شیرین خدا

کتاب طعم شیرین خدا 6 pdf رایگان موجود نیست. دریافت رایگان آثار، تضییع حق نویسنده می باشد. دانلود کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم دیجیتال نیز ممکن نیست، نسخه دیجیتال این کتاب منتشر نشده است.

تربیتکده آئین فطرت

تربیت کده آئین فطرت وابسته به انتشارات آئین فطرت، در عرصه تربیت برنامه های متنوعی برگزار می کند و چله مادری یکی از آنهاست و از برنامه های امروز این تربیت کده میتوان به چله عاشقانه با خدا با عنوان قصه من و خدا اشاره کرد.

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم: با حمد جا را برای فرشته ها تنگ می کنیم!

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم نسخه چاپی تا کنون از دو تامین کننده در فراکتاب منتشر شده است و می‌توانید آن را با تخفیف خرید کنید. خرید مجموعه طعم شیرین خدا نیز در فراکتاب ممکن شده است.

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم

مشخصات کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 230
موضوع: آشنایی با حقیقت حمد

 

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
230
کنگره :
‏‫‬‮‭BP217/8
دیویی :
‏‫‬‮‭297/42
کتابشناسی ملی :
6167463
شابک :
978-600-8031-58-1‬

کتاب های مشابه خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد ششم