کتاب خلاقیت و گنج درون pdf

نقش ضمیر ناخودآگاه در خلاقیت و توانایی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب خلاقیت و گنج درون (نقش ضمیر ناخودآگاه در خلاقیت و توانایی) به قلم وحید رسولیان، تکنیک هایی را در اختیار شما قرار می دهد که به کمک آن ها قادر خواهید بود ذهن خود را برای دستیابی به موفقیت آماده کرده، سپس اولین گام را برای رسیدن به آن بردارید.

وحید رسولیان پنج سال است که به صورت حرفه ای نقاشی می کشد و با راهکارهایی که در کتاب خلاقیت و گنج درون ارائه می دهد توانسته 500 نسخه از نقاشی هایش را بفروشد. در واقع او در این کتاب به موضوع خلاقیت در هنر می پردازد و از قدم هایی که برای دستیابی به موفقیت برداشته سخن می گوید.

جملات برگزیده کتاب خلاقیت و گنج درون:
اندیشه خوب معمار و آفریننده است
من به هنر اعتمادی ندارم، به هنرمندان اعتماد دارم.
ما به آنچه عشق می ورزیم، شکل گرفته ایم و ظاهرمان شبیه به آن است.
جدای از این که مدرسه رفته ام یا نرفته ام، همیشه در حال یادگیری هستم.
تنها نقطه ی مهم در چرخه زندگی من، انسان هایی هستند که از آن ها می آموزم.
هرکسی با استعدادهایی آفریده شده که باید آن ها را به کار بندد، و به کار بستن آن ها، بزرگ ترین سعادت در زندگی هر فرد است.
اینکه احساس کنیم فاقد خلاقیت هستیم تنها یک باور اشتباه و اصلاح پذیر است. فاجعه زمانی اتفاق می افتد که به این نتیجه برسیم که بدون خلاقیت هم زندگی امکان پذیر است.
گزیده ای از کتاب خلاقیت و گنج درون:

همان طور که مستحضرید انسان دو ضمیر دارد، یکی «ضمیر خودآگاه» و دیگری «ضمیر ناخودآگاه».

شما هرآنچه را که به خودتان اطلاق کنید که من نقاشی را دوست دارم یا من می خرم و می فروشم و یا من قضاوت می کنم، تمام این حرف ها را اشاره می کنید به ضمیر خودآگاهتان.

اما غیرازاین ضمیر یک ضمیر دیگری هم در دنیای شُمای هنرمند عزیز وجود دارد، یک سیستم دیگری به نام «ضمیر ناخودآگاه».

حال ببینیم آن در دنیای هنرمند چه نقشی دارد. برای اینکه خیلی خوب متوجه بشوید فرق این دو ضمیر را، اجازه بدهید یک مثال بزنم:

تا حالا سوار کشتی های تفریحی شده اید که دو سه هزار نفر را سوار می کنند؟ از این سوی دنیا سفر می کنند به آن سوی دنیا، مثل کشتی تایتانیک، اما نه مثل تایتانیک که غرق بشود. مانند کشتی های خوب دیگر، این جور کشتی ها را که معمولاً دو سه هزار مسافر دارند و قرار است که بگردند و تفریح کنند و لذت ببرند.

و اصلاً یک شهری توی این اقیانوس دارد حرکت می کند و تمام امکانات رفاهی و تفریحی و همه چیز هست. این کشتی زیبا را انسانی رهبری و فرماندهی می کند بنام «کاپیتان»، یک مرد شصت ساله با لباس سفید.

کاپیتان خودش روی عرشه ایستاده، کنترل در دست خودش است و کشتی را هدایت می کند و فرمان می دهد.

این پُست را که فرمانده ایستاده به آن می گویند پست فرماندهی یا سیستم خودآگاه کشتی. اما در طبقه زیرین آن عرشه یک بخش بسیار بسیار مهم دیگری وجود دارد که در حقیقت کامپیوترها، اپراتورها، موتورخانه و سیستم ها همه در آن زیر گوش به فرمان فرمانده هستند.

فرامین فرمانده اعم از فرمان هایی که درلحظه باید اجرا شوند، مانند: چند درجه به راست، چند درجه به چپ یا سرعت کم یا زیاد و یا حتی فرمان هایی که با تأخیر می توانند انجام شوند، مانند: درجه حرارت اتاق ها کم یا زیاد شود، آکواریوم ها و دستورالعمل هایی که از قبل برای این کشتی تدوین شده و مسئولان اجرایی این کشتی باید موبه مو اجرا کنند تا کل این کشتی زیبا به سلامت به مقصد برسد.
صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‮‭BF315‬
دیویی :
‏‫‬‮‭‭154/2‬
کتابشناسی ملی :
6120526
شابک :
978-622-7026-67-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه خلاقیت و گنج درون