امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
85,000
15%
ت 72,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب حاج احمد نوشته محمد حسین علی‌جان‌زاده و رسول ملاحسنی، نگاهی بر زندگی و خاطرات سردار شهید حاج احمد کاظمی می‌اندازد. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب حاج احمد

شهید حاج احمد کاظمی ۲ مرداد ۱۳۳۸ در نجف آباد اصفهان متولد شد. او یکی از اعضای سپاه پاسداران بود که در دوران جنگ ایران و عراق فرماندهی لشکر ۸ نجف برعهده داشت و بعد از پایان جنگ نیز در قرارگاه حمزه و لشکر ۱۴ امام‌حسین به عنوان فرمانده فعالیت می‌کرد. او در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران شد و در سال ۱۳۸۴ به فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد. 
شهید حاج احمد کاظمی در ۱۹ دی ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمای داسو فالکن ۲۰ در نزدیکی ارومیه، به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان به شهادت رسید.
محمد حسین علی‌جان‌زاده در کتاب حاج احمد خاطرات دوران کودکی و مبارزات انقلاب شهید کاظمی را بیان می‌کند، از خاطرات دوران آموزش‌های چریکی در سوریه و لبنان می‌گوید، ماجرای حضور در کردستان، چگونگی عزیمت به جنوب و تشکیل تیپ هشت نجف اشرف را تعریف می‌کند و از رشادت‌های این شهید بزرگوار سخن می‌گوید.

خلاصه کتاب حاج احمد

حاج احمد؛ روایتی است داستان گونه از زندگی فرمانده آسمانی شهید حاج احمدکاظمی که به فرازهای مختلفی از زندگانی این شهید سرافراز می‌پردازد.  این کتاب در سه فصل به خاطرات ناگفته و جدید از زوایای زندگی حاج احمدکاظمی می‌پردازد.
خاطرات ناگفته و جدید از زوایای زندگی، دوران کودکی تا مبارزات انقلابی حاج‌احمد، خاطرات دوران آموزش‌های چریکی در سوریه و لبنان، حضور پرماجرا در کردستان، چگونگی عزیمت به جنوب و تشکیل تیپ هشت نجف اشرف، حضور در عملیات‌های مختلف و رشادت‌های این شهید بزرگوار از ویژگی‌های این اثر است.

برشی از متن کتاب حاج احمد

سوار بر موتور تریل ۲۵۰ شده بود و با تمام سرعت رو به جلو می‌راند. گردوخاک زیادی هم از پشت سر بر جای گذاشته بود. کمی ‌زیگزاگ می‌رفت، اما عملاً فایده‌ای نداشت. یکی‌درمیان خمپاره با سوت‌هایش به اطراف می‌نشست. سال ۶۱ با تمام فراز و فرود و عملیات‌ِ خوب و بدش گذشت. اسم عملیاتی را که به اهداف خود نرسیده بود، نمی‌گفتند شکست؛ اسمش را گذاشته بودند «عدم الفتح.» یعنی هرچند در ظاهر برای ما فتحی نداشت، اما هم چنان رزمندگان اسلام بر مقاومت و جهاد در برابر دشمن متجاوز و متکبر، هم صدا و مصمم بودند. هرچند شرق و غرب عالم در برابر این ملت و این ایمان صف‌آرایی کرده بودند. و همین نکته بود که همه را در راه جهاد مستحکم و امیدوار کرده بود.
احمد خودش را به مقرّ تیپ که حالا به لشکر ارتقا پیدا کرده بود، رساند. ‌‌آقارحیم منتظرش بود و می‌خواست نکته مهمی ‌را به او برساند. عملیات والفجرِ یک که در واقع، ادامه والفجر مقدماتی بود، تازه تمام شده بود. احمد که به قرارگاه تاکتیکی لشکر رسید، از راه بی‌سیم با ‌‌آقارحیم صحبت کرد. ‌‌آقارحیم از احمد خواست خودش را به اهواز برساند.
بعد از دو ساعتی، احمد ‌روبه‌روی پایگاه گلف از ماشین پیاده شد و به داخل پایگاه منتظران شهادت رفت. جلسه مهمی‌ برقرار بود. فرماندهان دیگرِ سپاه‌ها هم بودند. احمد هم به عنوان فرمانده سپاه حدید حضور داشت. صحبت از طرح‌ریزی جدیدی برای عملیات شده؛ این‌که باید لشکر‌ها و یگان‌ها برای چند ماهی، بار و بندیلشان را جمع کنند و به غرب کوچ‌کشی کنند. عملیات جدید قرار بود در غرب انجام بگیرد. احمد ‌سؤالی پرسید‌: «برادر رحیم! موقعیت عملیات معلومه؟ تا انجام عملیات چقدر وقت داریم؟»

دانلود کتاب شهید احمد کاظمی

دانلود کتاب حاج احمد که درباره شهید احمد کاظمی می باشد، در اپلیکیشن فراکتاب فراهم است. این کتاب را پس از دانلود می توانید در کتابخوان فراکتاب مطالعه نمایید.

بهترین کتاب های انتشارات شهید کاظمی

علاوه بر کتاب حاج احمد از این انتشارات کتب های مختلف دیگری هم منتشر شده است از جمله: کتاب عقیق، کتاب خط تماس، کتاب تهران تا تیرانا، نخسایی ها و …

من و کتاب انتشارات شهید کاظمی

تألیف کتاب‌هایی با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و با نگاهی جامع و منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری، از اصول لازم و اساسی و رویکردهای همیشگی این انتشارات می‌باشد.
شهید مدافع ‌‎حرم محسن حججی، از نیروهای متعهد و کارآمدِ تربیت شده مؤسسه شهید کاظمی و نیز فعال در حوزه توزیع و ترویج کتاب‌ها در انتشارات بود.
انتشارات «شهیدکاظمی» تاکنون بیش از 600عنوان کتاب چاپ و روانه بازار نشر کشور نموده است.
این انتشارات در سال‌های 1395، 1396 و 1397 ناشر برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران شد.

انتشارات شهید کاظمی نمایشگاه کتاب

برگزیدگان جشنواره باشگاه مشتریان مشترکین در ایام برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات شهید کاظمی در غرفه خود فرم عضویت باشگاه مخاطبین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌داد. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان منّت گذاشته و فرم مذکور را تکمیل کردند. از میان فرم‌های تکمیل شده، بنابر قرار قبلی به قید قرعه افرادی انتخاب شدند که هدایایی به‌رسم یادبود از طرف انتشارات شهید کاظمی به آن‌ها اهدا خواهد شد. مطلع شدن از اخبار و اطلاعات نشر، در اولویت قرار گرفتن در دوره های آموزشی انتشارات و تخفیف ویژه آثار انتشارات در مناسبت‌های مختلف از جمله امتیازات عضویت در باشگاه مخاطبین است‌.

خرید کتاب حاج احمد

امکان خرید نسخه چاپی کتاب حاج احمد در فراکتاب با تخفیف فراهم است. علاقه مندان می توانند برای تهیه نسخه چاپی این کتاب به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه نمایند.

خرید کتاب حاج احمد

مشخصات کتاب حاج احمد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمد حسین علی‌جان‌زاده و رسول ملاحسنی
تعداد صفحه: 344
موضوع: خاطرات و زندگی نامه، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دفاع مقدس
قالب: pdf و چاپی با تخفیف 
صفحات کتاب :
344
کنگره :
DSR1668‬
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
6198695
شابک :
978-600-885784-6‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حاج احمد