امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
گاهی بهتر است برخی از اسرار به خاک سپرده شوند! کتاب آخرین دروغ نوشتۀ ماری کوبیکا، نویسندۀ آمریکایی و خالق رمان معروف و پرفروش دختر خوب، است. کوبیکا استاد خلق قصه های پیچیده و مبهم، این بار داستان سانحه ای که منجر به مرگ مردی شده را روایت می کند؛ مرگی مشکوک و شواهدی که می گوید این حادثه طبیعی نبوده است.

خلاصه ی داستان کتاب آخرین دروغ:

آخرین دروغ (Every Last Lie) روایتی پیچیده و مرموز از حادثه تصادف مردی به نام نیک است که منجر به مرگ او شد. داستان از دو راوی تشکیل شده است؛ نیک و کلارا، همسر وی، که مجموعا فصل های رمان به صورت یک در میان از زبان آن ها روایت می شود. میسی فرزند کلارا و نیک در حادثه رانندگی حضور داشته است. او نقش مهمی در کشف علت اصلی حادثه دارد؛ اما تعاریف میسی بیشتر بر اساس کابوس های شبانه ای است که می بیند و به صورت منقطع بیان می شوند.

در طول داستان علت های متعددی برای این تصادف ذکر می شود از جمله جاده ی ناهموار و پر پیچ و خمی که نیک در آن رانندگی می کرده و سرعت بالای او حین تصادف و حتی نور خورشید هنگام غروب. داستان با روایت روزمرگی های زندگی کلارا و نیک (پیش از تصادف) ادامه می یابد و در خلال آن متوجه نکاتی می شویم که بعضی از آن ها بی ارتباط به علت حادثه نیستند. این اشاره ها باعث جذاب و در عین حال مرموز شدن بیشتر داستان می شود. به اعتقاد کلارا مرگ نیک حادثه ای طبیعی نبوده است؛ زیرا فرزند چهار ساله آن ها که در اتومبیل حضور داشته، به لحاظ فیزیکی آسیبی جدی ندیده است. کلارا با وجود تمام غم و اندوهی که داشت، تصمیم گرفته بود قاتل نیک را شناسایی کند. نویسنده در این داستان سعی دارد نشان دهد که بعضی از رازها هیچ گاه نباید فاش شوند.

ماری کوبیکا نویسنده کتاب آخرین دروغ را بیشتر بشناسیم:

ماری کوبیکا (Mary Kubica) در رشته ی تاریخ و ادبیات از دانشگاه میامی فارغ التحصیل شده و مدتی در همین زمینه به تدریس در دبیرستان مشغول بوده است. تا اینکه در سال 2014 رمان «دختر خوب» به عنوان اولین اثر وی منتشر می شود؛ «دختر خوب» کتابی موفق و پر مخاطب شناخته می شود به طوری که تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. او با اولین اثرش توانست سبک خود و مخاطبانش را پیدا کند. از افتخاراتی که این اثر برای نویسنده اش به دنبال داشت، می توان به نامزدی دریافت جایزه ی منتقدین برای اولین کتاب نویسنده و نامزدی بهترین کتاب جنایی و معمایی در سایت گودریدرز اشاره کرد. ماری پس از آن تجربه موفق، چهار رمان دیگر نیز نوشت.

نکوداشت های کتاب آخرین دروغ:

- مری کوبیکا داستانی مسحور کننده از زندگی یک زوج و اسرارشان روایت می کند. روایتی که با عناصر روانشناختی ذهن مخاطب را با خود همراه می سازد و همین پیچیدگی های داستان باعث می شود جوایزی به نویسنده تعلق گیرد. (مگان ابوت)

- چهارمین اثر مستقل مری کوبیکا، تصویری جذاب از غم و اندوه و مقابله با تحقیقات قاطعانه همسری درباره دروغ هایی است که کشف کرده و زندگی او را برهم زده است. (Booklist)

در بخشی از کتاب آخرین دروغ می خوانیم:

مردی در برابرم ایستاده بود، کلماتی که از دهانش خارج می شد مانند حشرات سیاهی بودند که در فضا پراکنده می شدند و تلاش من برای گرفتنشان در هوا و درکشان، بی فایده به نظر می رسید. مرد پرسید: «آیا شما خانم سولبرگ هستید؟» و وقتی من پاسخ دادم که هستم، ادامه داد: «حادثه ای رخ داده است، خانم!»

او یک پیراهن سیاه و یک شلوار سیاه پوشیده و روی پیراهنش تکه هایی از پارچه دوخته شده است که آرمی بر خود دارند. روی اتومبیلی که در جلوی خانه پارک شده است کلمات راهنمایی و رانندگی را می خوانم.

«خانم؟» صدای مرد زمانی که دیگر از پاسخ دادن من ناامید شده بود، به گوش رسید. فلیکس در آغوش من مانند یک کیسه سیب زمینی سنگین به نظر می رسید. او آرام، ساکت و سنگین تر از هر زمانی به خواب رفته بود. هریت زیر پای من نشسته، به مرد غریبه خیره شده بود.

با اینکه گوشم کلمات مرد را می شنید، اما مغزم نمی توانست آن ها را پردازش کند. دلیلش بی خوابی است، به خود یادآوری کردم، یا شاید انکار! من در برابر مرد ایستاده بودم و از خود می پرسیدم، این مرد از من چه می خواهد؟
صفحات کتاب :
384
کنگره :
‏‫‬‮‭ ‏‫‬‮‭‫‬‮‭PS3619
دیویی :
813/6
کتابشناسی ملی :
6115203
شابک :
978-622-220163-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آخرین دروغ