امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب آغازی دوباره اثری از جول اوستین

کتاب آغازی دوباره شخصیت جدید تو هر روز صبح شکل می گیرد نوشتۀ جول اوستین، خودسازی و موفقیت را از دیدگاه دین مسیحیت تعریف می کند و به شما می گوید که چگونه با بهره مندی از آموزه های مذهبی می توان درون خود را پرورش داد و به موفقیت دست یافت.

اولین قدم مورد نیاز برای بهره گیری از همۀ ظرفیت هایتان و بهترین تصمیمی که می توانید در زندگیتان بگیرید، این است که خداوند را در مرکزی ترین نقطه از زندگی خود قرار دهید. رمز این نکته که روزانه یک زندگی خارق العاده را زیست کنید این است که ارتباط خود را با خداوند بهتر و زیباتر سازید. باید ریشه های خود را به خداوند وصل کنید تا موفق شوید قدرتش را دریافت کنید و جان دوباره بگیرید تا هر فکر و طرحی که برای شما دارد، به نتیجه برسد.

تمامی رابطه ها در گذر زمان پرورش می یابند. خداوند از شما انتظار بی عیب و نقص بودن ندارد. او توقع ندارد که از همه چیز آگاه باشید. خدا تنها می خواهد هر بار یک قدم با او بردارید. دوست دارد لطفش را شامل حالتان کند و قسمتی از زندگی روزمره تان را شامل شود. ممکن است در آغاز برایتان عجیب باشد اما همانند هر ارتباط دیگری، هر چه بیشتر وقتتان را با خداوند سپری کنید، همه چیز آسان تر می شود.

جول اوستین (Joel Osteen) دلیل خود برای نوشتن کتاب آغازی دوباره (Fresh start study guide) را این می داند که به شما کمک کند تا با خداوند ارتباط بهتری برقرار کنید و شیوه های پروردگار را بیاموزید!

شما باید اطمینان داشته باشید که خداوند از تمامی مشکلات، ناامیدی ها و مشکلاتتان بزرگ تر است. شاید اشتباهات بسیاری مرتکب شده باشید اما خداوند قادر است از این اتفاقات به سود شما استفاده کند. شاید اطرافیان به شما آسیب زده باشند اما اگر به خداوند اطمینان کنید، او شما را بار دیگر احیا می کند. تنها کافیست بر زندگی جدیدی که با او دارید تمرکز داشته باشید. بهتر است این طور فکر کنید که این هم یک تغییر فصلی است. زمانی که بهار جای زمستان را می گیرد، همۀ کهنگی های طبیعت نابود می شوند و زندگی های جدید شروعی دوباره پیدا می کنند.

زمانی که این کتاب را می خوانید، قلبتان را برای آنچه که خداوند آشکار می کند آماده سازید. در بخش اول کتاب در مورد هشت کلید مهم صحبت می شود تا بتوانید به خداوند متصل بمانید و در سایۀ لطف و برکت او به زندگی تان ادامه دهید. در بخش دوم، جول اوستین به شما کمک می کند تا با چیزی روبه رو شوید که اغلب به عنوان بزرگ ترین مانع اتصال تان به خداوند محسوب می شود، یعنی همان گذشته ای که برای شما و راه های جدید ارتباط با خداوند مانع ایجاد کرده اند. در بخش سوم منبع ارزشمندی از بینش و خردورزی فراهم شده است تا با کشف آن به مهم ترین و بزرگ ترین منبع الهام در ارتباط با خداوند دست پیدا کنید.

در کتاب آغازی دوباره چنین می خوانیم:

- با مسائل دنیوی سرگرم نشو. دنبال پول، شهرت، آینده، امکانات بزرگ و بزرگ تر نرو. دنبال خدا باش.

- جایی که می روی نسبت به جایی که بوده ای، بسیار با اهمیت تر است. اما اگر بر گذشته تمرکز کنی، دقیقاً همان جایی که هستی متوقف می شوی.

- از رویای خود صیانت کن. وقتی هیچ رویایی وجود نداشته باشد، آدمیان نابود می شوند.

- جرأت کن تا دوباره رویا پردازی کنی. جرأت کن تا رویاهای بزرگی برای زندگی داشته باشی و به خدا اعتماد کن که آن ها را برآورده کند.

- روح و ذهن خود را با زباله پر نکن. اگر وجود خود را با زباله پر کنی، خروجی تو نیز زباله خواهد بود.

- اگر با یک مشکل سخت دست وپنجه نرم می کنی، لزوماً انسان بدی نیستی.

- زندگی بهتری را برگزین. عزت را انتخاب کن. احترام را بپسند و آن ها را به نسل های بعدی منتقل کن.

با جول اوستین بیشتر آشنا شویم:

جول اسکات اوستین واعظ، نویسنده، کشیش تلویزیونی و کشیش ارشد کلیسای لیک وود (بزرگ ترین کلیسای پروتستان در تگزاس آمریکا) در 5 مارس 1963 متولد شد. خطبه های تلویزیونی او در هفته بیش از 7 میلیون و در ماه بیشتر از 20 میلیون بیننده در بیش از 100 کشور دنیا دارد.

اوستین هفت کتاب پرفروش نیویورک تایمز را نگاشته است. مردم دنیا به او لقب کشیش خنده رو را داده اند. جول در سایتش، خود را یک فرد متعهد به کمک به مردم در همۀ عرصه های زندگی معرفی کرده است که عشق بی قید و شرطی به حضرت عیسی مسیح دارد.

از دیگر آثار او می توان به غلبه بر خستگی، قدرت من هستم، زندگی بدون وابستگی، درخواست بزرگ داشته باشید، تفکر در سطحی بالاتر، رستگاری در تاریکی، قدر خودتان را بدانید، نسخه بهتر خودت، چگونه به کسی به راحتی وابسته نشویم و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آغازی دوباره می خوانیم:

تن آسا نباش. به کمتر از بالاترین نعمت های خدا راضی نشو. هیچ گاه نمی توانی شرایطی را تغییر دهی که آن را تحمل می کنی. باید عزم خود را جزم کنی و بگویی: «همین است. من نمی خواهم زندگی ام را با عادات ناپسند، عصبانیت، افسردگی و شکست سپری کنم. من آن ژن ها را غیرفعال می کنم. من تصمیم می گیرم که به خانواده ام کمک کنم، نه اینکه آن ها را عقب بیندازم.»

تو می توانی همان کسی باشی که برای خانوادۀ خود ارثیه ای معنوی به جا می گذارد. می توانی تمام طلسم های خانوادگی را بشکنی و برکت خانوادگی را شروع کنی. لازم نیست انگور ترش بخوری. خداوند ناجی ازلی توست.

آری، شاید ژن های منفی به ارث رسیده باشند، اما به خاطر بسپار، پروردگار الهی تو ژن های جدیدی در وجودت نهاده است. این رگ و ریشۀ جدید سرشار از قدرت، پیروزی و نظم است. پر از برکت است. ژن های منفی را خاموش و چراغ تمام خوبی های خداوندی را روشن کن.

باور دارم و اعلام می کنم که اگر بیاموزی چگونه ژن های صحیح را فعال کنی و تصمیم بگیری که خداوند را ستایش کنی، تمام چرخه های منفی ای را خواهی شکست که تو را به گذشته متصل می کنند. تو و خانواده ات وارد سطح جدیدی از احترام، اعتبار و برکت می شوید. همیشه با فیض الهی زندگی می کنید و هرگز نفرین نخواهید شد.

به تو می گویم چگونه پدرم بر فقیرترین محلۀ فقیرنشین دوران کودکی خویش غلبه کرد و سخنران بزرگ ترین همایش کشور شد. قطعاً مخالفینی داشت و جای تعجب نیست که تمام اطرافیان او سعی کردند پدرم را منصرف کنند. آن ها می گفتند: «جان، تو هیچ وقت نمی توانی روی پای خود بایستی. بهتر است پیش ما بمانی و پنبه بچینی. تو فقط همین کار را بلد هستی. همین جا بمان، زیرا امن تر است.»
صفحات کتاب :
189
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‬‭BV4501/3
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‭248/4
کتابشناسی ملی :
6119037
شابک :
978-622-220-167-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آغازی دوباره