امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شکوه اشراق 

 کتاب شکوه اشراق نوشتۀ آتنا سرابی، به شما کمک می کند تا با حقیقت درونتان آگاه شوید و رو در روی خودتان قرار بگیرید و خود را از نو بسازید! اشراق در اصطلاح به معنای ضمیر روشن و دست یافتن به روشنایی و بیداری درون است.

 به همین دلیل کلمه ای سنگین و خارج از دسترس به نظر می آید، در صورتی که دستیابی به ضمیر روشن تنها با کنار فتن پردۀ تاریک ذهن انجام می شود. پایان دادن به نادانی و دست یافتن به حضور و آگاهی یک قدم بزرگ برای روشنایی محسوب می شود.

 حال آنکه تمام بشریت برای رسیدن به این تجربۀ ناب، نیرو و استعدادی ذاتی و فطری دارند و نه تنها روشن شدگی برای انسان دور از دسترس نیست، بلکه یک رسالت است. 

کافی است آدمی از درون عطش رسیدن به یک نور باطنی را در خود احساس کند، آنگاه مسیر خود را خواهد یافت و ابزارهای مناسب برای او مهیا خواهد شد، کتاب ها، آموزگاران و نشانه های بسیاری برای هدایت او فرستاده خواهد شد تا او به نور درون برسد، همان جایی که به دانش الهی متصل است، همان جایی که تمام علوم و تمام آنچه باید بداند و برای درک آن ها به این دنیا دعوت شده است، بر او نمایان خواهد شد.

 تاکنون با خود فکر کرده اید که چرا باید با خودتان روبه رو شوید؟ و چرا باید روی خودتان کار کنید؟ چرا همراه نیروهای جسمی، باید نیروهای درونی تان را نیز بشناسید و به آن ها وصل شوید؟ و چرا باید دربارۀ شناخت خود به آگاهی دست یابید؟ جواب همه این سؤالات این است: «شما برای رویارویی با خودتان به این دنیا فرستاده شده اید.» چرا که در تمام جهان تنها شما حضور دارید، به هر سمت که بنگرید رو در روی خودتان هستید! اگر کسی هستید که در زندگی مادی و روابط اجتماعی یا وضعیت سلامتی و هر بخش دیگری از زندگی تان به مشکل و ناکامی دچار هستید، خوب است بدانید که سپری کردن مسیر رویارویی با خود و شناخت و درک هستی تان کمک بسیاری به شما می کند و برایتان بسیار ضروری و لازم است. 

اینکه خود را بشناسید و بسازید! اینکه در نهایت در مسیر زندگی تان در جایی قرار بگیرید و تا ابد به ابهامات و تاریکی ها پایان دهید و از چرخۀ رنج و درد و ناآگاهی رهایی یابید. و اگر کسی هستید که در زندگی مادی خود به موفقیت دست یافته اید و یا ثروت زیاد یا جایگاه خوبی در اجتماع دارید، بهتر است بدانید رد شدن از این مسیر برای شما از دستۀ اول ضروری تر است. چرا که باید از خودتان بپرسید همۀ دارایی ها و موفقیت هایی که به دست آوردید، چه دستاوردی برای ارتقای دنیای درونتان داشته است؟ رشد اجتماعی و رشد شخصیتی و روانی باید همراه با هم پیش بروند. انسان های موفق و ثروتمند فراوانی وجود دارند که دارایی های مالی شان نتوانسته خلأهای درونی شان را جبران کند. بسیاری از افراد کاملاً ناآگاهانه خود را از خودشان مخفی می کنند، چرا که توان روبه رو شدن با خود را ندارند. تا به حال تصور کرده اید اگر زمانی همۀ تعلقات مادی، ثروت، فرزندان یا اسم و رسم خود را از دست بدهید، چه چیزهای باارزشی دارید که با آن ها احساس رضایت داشته باشید؟

گزیده ای از کتاب شکوه اشراق

 از دور جمعیتی را که گرد هم آمده بودند، دیدم و به سویشان رفتم. منظم و ساکت نشسته بودند؛ زنان و مردانی با پوشش های مختلف شرقی و غربی و خاورمیانه ای، اولین باری بود که نژادها و ملیت های مختلف را در یک جا این گونه در صلح و آرامش و اتحاد می دیدم. نه صدایی بود و نه زمزمه ای.

تنها صوت جاری در محیط صدای آبشار خروشانی بود که در چند کیلومتری ما قرار داشت و از روبه رو به چشم می خورد. صدای سقوط آب ها از صخره طنین اعجاب انگیزی در آن دشت وسیع و باشکوه به راه انداخته بود ... آرام آرام نزدیک تر شدم و در جایی کنار سایرین روی چمن ها نشستم. سحرگاه بود و انوار روشنایی بخش خورشید از پشت کوه ها آمدن روز جدید را نوید می داد.

و اما او ... او در مقابل ما روی یک تخته سنگِ بزرگ نشسته بود و حریر لباسش در میان نوازش های نسیم می رقصید، چهره اش به زیبایی پریان قصه ها بود و آرامشی که از او ساطع می شد، بسانِ جاودانگی، بی پایان! لباسی سفید به تن داشت با دامنی بلند و پرپیچ و تاب و لابه لای چین و واچین های دامنش رگه هایی از رنگ طلایی به چشم می خورد ... موقر و باشکوه نشسته بود و به مشرق نگاه می کرد. انوار طلایی رنگ آفتاب آرام آرام پدیدار می شد.

همۀ ما در سکوت کامل در انتظار بودیم حتی صدای نفس هایمان شنیده می شد ... او برای چند لحظه تک تک ما را از نگاه گذراند و با لبخندی ملایم لب به سخن گشود... همۀ شما در جست و جوی یک چیز ساده به اینجا آمده اید... «درک حقیقت» ... و باید بگویم همانجایی که اکنون نشسته ای حقیقت هم با تو همان جا نشسته است؛ همان گونه که آن، تمام مسیر را با تو تا به اینجا آمده است.

آنچه بسیار از تو دور است و باید آن را بیابی، خودت هستی! آنگاه که خود را بیابی پرده ای که چشمان تو را نسبت به درک حقایق مسدود کرده است، ناپدید خواهد شد و تو به بیداری خواهی رسید... بیداری و بینشی تازه برای درک خود و درک جهان هستی!

صفحات کتاب :
206
کنگره :
‏‫‬‭‭BF637‭‬
دیویی :
‏‫‬‭158/1
کتابشناسی ملی :
6177895
شابک :
978-622-220-191-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شکوه اشراق