امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,800
نظر شما چیست؟
کتاب آسیب شناسی کمال گرایان اثر خانم مریم جهانبخش است.

کمال­گرایی اغلب در ذهن مردم به عنوان یک ویژگی پسندیده جلوه می­ کند؛ اما روان­ شناسان آن را به منزله­ ی نوعی روان­ آزردگی نیز مطرح کرده ­اند که دقیقاً با آسیب­ های روانی رابطه دارد.

این کتاب به منظور آشنا کردن تمام اقشار جامعه با مفهوم «کمال» و آسیب­­ های ناشی از کمال­ گرایی ناسالم همچون وسواس، اضطراب، افسردگی، و اهمال­ کاری نگاشته شده است. در این اثر، مرزهای سالم و ناسالم کمال­­ گرایی را برای خوانندگان مشخص کرده و به چشم اندازهای نظری، ابعاد کمال­ گرایی، آسیب­ ها، و خاستگاه رشدی مسئله به صورتی جامع و کارآمد پرداخته­ است.

خوانندگان با مطالعه­ ی کتاب آسیب شناسی کمال گرایان به دیدگاهی منظم و منسجم درباره ­ی فشارهای ناشی از کمال­ گرایی دست می ­یابند و می­ کوشند در گفتار، پندار، و رفتار خود و دیگران، موارد آسیب­ زا را شناسایی کنند. این اثر علاوه بر مفید بودن برای خانواده ­ها، به سبب فراهم کردن چهارچوب نظری برای آموزش و پرورش، مربیان و مراکز آموزشی تربیتی کودکان، صدا و سیما، و برنامه­ ریزان تحصیلی و تربیتی سودمند است و زمینه­ ی مطالعاتی مناسبی را برای علاقمندان فراهم می­ کند.

کمالگرایان از اینکه دیگران آنان را تائید نکنند، میترسند و معتقدند اگر به دیگران اجازه دهند کاستیها و عیبهای آنها را ببینند، دیگر پذیرفته نمی شوند. چنین افرادی معمولاً عقیده دارند موفقیت دیگران با حداقل تلاش یا استرس صورت می گیرد؛ در حالی که خودشان سخت تلاش می کنند؛ بدون اینکه موفقیتی به دست آورند . در مجموع، این عقاید نامعقول به بروز هیجان های منفی مانند احساس شرم، گناه و خجالت در فرد منجر میشوند.
صفحات کتاب :
122
کنگره :
‏‫‬‮‭BF698/35‭‬
دیویی :
‏‫‬‭155/232‬
کتابشناسی ملی :
5865264
شابک :
978-622-6990-00-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آسیب شناسی کمال گرایان