کتاب امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
120,000
10%
ت 108,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام

کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام نوشته شهید سید محمدباقر صدر
است. شهید سیدمحمدباقر صدر که به شایستگی، ویژگی های یک اندیشمند جامع و هوشمند را پیکره بخشید، از هر فرصتی برای ارائه صحیح اسلام و تحقق آرمان های آن، بیشترین بهره را می گرفت. چنان که در کلاس درس افزون بر ایفای نقش سنتی استادی، افقی بلند تر را پیش چشم داشت و برای رشد علمی و پرورش شاگردان از تعطیلی های درسی به مناسبت درگذشت امامان علیهم السلام عرصه ای ساخت و به بررسی ابعاد شخصیت و شرایط فعالیت امامان علیهم السلام پرداخت تا از این رهگذر بینشی اصیل و درعین حال کاربردی و مؤثر از زندگی امامان علیهم السلام را در اندیشه شاگردانش بیافریند؛ بینشی که زمینه پیروی از امامان علیهم السلام را متناسب با نیازهای زمان، فراهم کند.

شهید صدر در این سخنان نیز همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و با ژرف اندیشی در شرایط اجتماعی، سیاسی و حتی روحی و روانی امت اسلام، به تبیین نظام مند و علمی از مراحل گوناگون زندگانی معصومان علیهم السلام پرداخت و نگرشی نوین به تاریخ اهل بیت علیهم السلام را ارائه نمود.

وی در این نگرش، به وجود امامان علیهم السلام به صورت حقیقتی یکتا در نمودهای متعدد نگریسته و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدت گرا به دست داده است. کتاب امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام، مجموعه این گفتارها و دیگر مقالات مربوط شهید سید محمدباقر صدر است.

صفحات کتاب :
662
کنگره :
‏‫‬‮‭DS38/2‏‫‭/ص4‮الف‬9041 1394
دیویی :
‏‫‬‮‭953/02
کتابشناسی ملی :
3967991
شابک :
‭978-964-5860-57-1‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام