امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
35,000
14%
ت 30,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب خانواده برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و توسط موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی که به صهبا معروف می باشد به چاپ رسیده است. خانواده به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری است.

 در ادامه مطلب می خوانید:

معرفی کتاب خانواده

خانواده به عنوان اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین رکن از ارکان جامعه همواره از سوی اندیشمندان و متفکّرین مورد توجه بوده است. چرا که رشد و تعالی هرچه بیشتر آن، به صورت مستقیم بر سیر پیشرفت یک کشور موثر بوده و هست. این نهاد مقدس که سابقه تشکیل آن بسیار قدیمی ‌تر از دیگر نهادهای اجتماعی است، به عنوان سلول بنیادین پیکره‌ ی جامعه، به خاطر جایگاه بسیار مهم و اثر گذارش یکی از مواردی بوده که حضرت آقا در جایگاه رهبری جامعه اسلامی که هم واجد شأن حکمرانی بر امور کشور و هم حکمرانی بر دل‌های مردم جامعه است، نسبت به آن دغدغه‌ های فراوانی داشته ‌اند.  
این دغدغه‌ ها در قالب بیش از یکصد سخنرانی در مناسبت ‌های مختلف از جلسات خطبه ‌خوانی عقد گرفته تا نشست‌ های اندیشه‌‌ ی راهبردی با موضوع زن و خانواده و جلسات با بانوان نخبه ایراد شده‌اند و بیانگر دیدگاه ویژه ایشان پیرامون مسئله خانواده و سبک زندگی دینی در آن است.
اما گردآوری و ارائه این سخنرانی‌ های پراکنده در قالب یک مجموعه خواندنی و دلنشین که بتواند در اختیار گروه‌ های مختلف جامعه قرار گیرد، یکی از موضوعاتی بود که در سال گذشته برای اولین بار از سوی موسسه صهبا مورد توجه قرار گرفت. این موسسه که تمرکز اصلی فعالیت‌هایش بر تحقیق و تفحص در منویّات و دیدگاه‌ های مقام معظم رهبری است، با استفاده از روش کتاب سازی و با استفاده از مجموعه‌ای از سخنرانی رهبری انقلاب، کتابی را به شیوه «ساخت یک جلسۀ مطوَّل مَطوی در محضر مقام معظم رهبری» تولید و منتشر کرده است و نام آن را «خانواده» گذاشته است. در واقع این روش با استفاده از یک پروسه چند مرحله ‌ای تحقیق در بیانات ایشان و با چینش خاص این بیانات در پشت سرهم یک جلسه سخنرانی طولانی و پیچیده را پدید آورده است که خواننده با مطالعه آن اصلاً احساس گسستگی در میان بیانات را ندارد و گویی که همه این سخنرانی طولانی در یک جلسه ایراد شده است.

خلاصه کتاب خانواده رهبری

سرفصل موضوع ‌های این کتاب به شرح زیر است:
فصل اوّل: فلسفه‌ ی ازدواج؛ اهمیّت ازدواج از نگاه اسلام؛ تفاوت نظر اسلام و غرب درباره‌ ی خانواده و ازدواج؛ شکر نعمت ازدواج؛ زن و شوهر مکمّل هم‌اند.
فصل دوم: رابطه‌ ی درست زن و مرد با مودت و رحمت؛ شکر حقیقی نعمت ازدواج؛ تشبیه خانواده به سلول در پیکره‌ ی اجتماع؛ عظمت خانواده‌ ی سالم در جامعه ی اسلامی؛ پدیده‌ ی تشکیل خانواده.
فصل سوم: آزادی جنسی مخالف تشکیل خانواده؛ جایگاه زن و مرد در نظام آفرینش؛ تفاوت زن و مرد و راه‌کار اسلام؛ برخورد غرب با زن.
فصل چهارم: سه عامل حلّ مشکل ظلم به زن در سطح دنیا؛ حجاب؛ مسئله‌ ی زن و خانواده مشکل اساسی غرب؛ تکریم زن در اسلام زن؛ نماد زن برتر در قرآن.
فصل پنجم: زن، عنصر اصلی تشکیل خانواده؛ نقش مادرانه ‌ی زن؛ حضور زن در جامعه؛ اشتغال بانوان؛ سکن، تعبیر قرآن از رابطه ‌ی زن و شوهر.
فصل ششم: خانه، محل آسایش و آرامش؛ اهمیّت کار زن در خانه‌؛ راه‌های ایجاد آرامش در خانواده؛ آزادی جنسی و مشکل پشتوانه‌ ی خانواده؛ رابطه‌ ی احکام شرع با حفظ بنیان خانواده.
فصل هفتم: محبّت و راه‌های حفظ آن؛ زن و مرد لباس هم‌اند؛ کمک در دین‌داری و مانع‌شدن از انحراف همسر؛ المؤمن کفو المؤمن؛ مادیات در خانواده.
فصل هشتم: مهریه؛ جهیزیه؛ مراسم ازدواج؛ اسراف و تجمّل در زندگی؛ ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س).
فصل نهم: تدبیر اسلام در کیفیّت و اداره‌ی امر ازدواج؛ معیارهای انتخاب همسر؛ بروید با هم بسازید؛ سازش‌کاری در خانواده؛ جهاد زن، همکاری با کار خدایی شوهر.
فصل دهم: نقش زنان و همسران در انقلاب؛ معنای حسن تبعل در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع)؛ قدر شوهر مؤمن و انقلابی را بدانید؛ تعامل با اهل خانه؛ لزوم تجدیدنظر همه‌جانبه در تحدید نسل؛ دعا.

قسمتی از کتاب خانواده

اگر در امر ازدواج دنبال دین و تقوا رفتید، خدا هم مال می دهد، هم جمال.
من یک وقت از خودم سوال می کردم بعد از خلقت و در کوران زندگی، چگونه خدا به کسی جمال می دهد؟ ادم بی پول را ثروتمند می کند اما جمال را چگونه می دهد؟ ایا ادم زشت را زیبا میکند؟ از چه رو پیغمبر فرموده: خدا جمال هم می دهد؟ بعد ناگهان متنبه شدم که جمال در واقع محبت می سازد. اگر از طرف خدا محبت داده شود، چهره بی جمال در چشم انسان، جمیل و زیبا می آید.
اگر بر دیده مجنون نشینی
به غیر خوبی لیلی نبینی

پرده اول: تشکیل خانواده، تجدید عهدی دوباره با خدای متعال      
در این عقدی که ما می‌خوانیم، در حقیقت دو طرفِ بیگانه از هم را با همین چند کلمه، با یکدیگر متصل و مرتبط می‌کنیم، به طوری که از همه‌ی عالم به هم، محرم‌تر و نزدیک‌تر و مهربان‌تر می‌شوند. با این عقد یک سلولِ جدیدی در پیکره‌ی اجتماع ایجاد می‌کنیم، که این پیکره‌ی اجتماع از سلول‌های خانواده تشکیل شده است. اسفند ۷۳
البته مهمترین فایده ازدواج، همان تشکیل خانواده است و بقیه‌ی مسائل، فرعی و درجه دو و یا پشتوانه‌ی این مسئله است؛ مثل تولید نسل یا ارضای غرائز بشری... اسفند ۸۰       
ازدواج را شرع مقدس اسلام برای زن‌ها و مردها لازم دانسته، زیرا که قوام زندگی بشر به تشکیل خانواده است و تشکیل خانواده هم، بسته به ازدواج است، ۱۲/۱۲/۶۲ و لذا در همه‌ی ازدواج‌ها هم برای اهل ملت خودشان درست است؛ لذا اگر کسی که مسلمان نیست، مسلمان بشود یک زن و شوهری فرضاً، اگر مسلمان شدند، ن ازدواجیآآن ازدواجی که با هم کرده‌اند، آن ازدواج درست است. اسفند ۶۲

کتاب خانواده رهبری

برای خرید نسخه چاپی کتاب خانواده رهبری به سایت و نرم افزار فراکتاب مراجعه و آن را تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

کتاب خانواده رهبری pdf

pdf کتاب خانواده آیت الله خامنه ای در سایت فراکتاب موجود نمی‌باشد.

خرید کتاب خانواده مشخصات کتاب خانواده رهبری را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی
نویسنده: سیدعلی خامنه ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۲۸
موضوع: موفقیت و سبک زندگی
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/خ2‏‫‭خ۲ 1393
دیویی :
‏‫‭955/0844
کتابشناسی ملی :
3194429
شابک :
978-600-6275-29-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه خانواده