نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نهج البلاغه کامل

کتاب نهج البلاغه کامل با ترجمه علی شیروانی، به زبان عربی و فارسی است. این اثر ترجمه کتاب شریف نهج البلاغه است که مولف آن در هنگام ترجمه کلمات و سخنان امام علی(علیه السلام) را به صورت دسته بندی و عناوین ثانویه ذکر کرده است.

ایشان سبب دست زدن به این ترجمه را این می دانند که «درباره امیرمومنان و نهج البلاغه او، هر چند بسیار گفته و نوشته اند، هنوز ناگفته های فراوان بر جای مانده است که انتظار جولان اندیشه اندیشمندان و چرخش قلم نویسندگان را می کشد.

کتاب نهج البلاغه کامل دارای مقدمه مترجم، مولف(سید رضی) متن کتاب نهج البلاغه در سه بخش خطب، نامه ها و کلمات قصار می باشد.در این ترجمه تلاش بر آن بوده است که در حد امکان از مدار سخن امیرمومنان خارج نشود و ترجمه ای مطابق با متن و برابر با اصل فراهم آورده شود.

به گونه ای که به توان معادل هر جمله و عبارت و حتی واژه را در ترجمه یافت. مترجم در امر ترجمه سعی کرده است که نه دقت را فدای روانی نماید و نه روانی ترجمه را قربانی دقت کند. ایشان سعی داشته است که ترجمه ای به دست دهد که در نقطه اعتدال و استقامت باشد و به دور از افراط ترجمه آزاد و تفریط ترجمه تحت الفظ.

صفحات کتاب :
945
کنگره :
‏‫‭BP38/041 1394ج
دیویی :
‏‫‬297/9515
کتابشناسی ملی :
4103223
شابک :
978-964-531-345-415
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه نهج البلاغه کامل