نظر شما چیست؟

شکوه زندگی در لحظه حال

اکهارت تول با کتاب مفید و پرفروش خود میلیون ها خواننده را به کشف آزادی و لذت زیستن در زمان حال دعوت می کند. او از این نظریات استفاده می کند تا به خواننده نشان دهد آگاهی نه تنها برای خوشبختی افراد ضروری است، بلکه عامل از بین رفتن مشاجرات و رنج های انسان ها در سراسر دنیاست و بیداری، مرحله جدید آگاهی است و ادامه این مسیر انسان را به هستی و جوهر وجودش می رساند.

قسمتی از کتاب شکوه زندگی در لحظه حال

خودآگاهی چیست؟

فقیری بیش از سی سال کنار جاده ای نشسته بود. روزی غریبه ای از کنار او می گذشت. فقیر در حالی که بی اختیار دستش را به طرف او دراز کرده بود، گفت: " کمی پول خُرد به من بده." غریبه گفت: "چیزی ندارم تا به تو بدهم. " سپس پرسید: " آنچه رویش نشسته ای چیست؟ " فقیر جواب داد: "هیچ! جعبه ای کهنه است که یک عمر روی آن نشسته ام. " غریبه پرسید: "هیچ وقت به داخل آن نگاه کرده ای؟ " فقیر گفت: "منظورت چیست؟ چیزی داخل آن نیست. " غریبه اصرار کرد: " نگاهی به داخل آن بینداز." فقیر به زور در جعبه را باز کرد و در اوج تعجب و ناباوری و در عین حال خوشحالی، دید که جعبه پر از طلا است.

من همان غریبه ای هستم که چیزی ندارم به شما بدهم، فقط می خواهم به شما بگویم نگاهی به درون بیندازید. البته نه به درون جعبه، مثل قصه ای که گفتم، بلکه به جایی نزدیک تر. به درون خودتان.

 
صفحات کتاب :
295
کنگره :
‏‫‬‮‭BL624‏‫الف ‫‬‮‭/ت9ن9 1389
دیویی :
‏‫‬‮‭204/4
کتابشناسی ملی :
‎1‎8‎8‎0‎0‎7‎0
شابک :
‫978-964-236-190-8
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه شکوه زندگی در لحظه حال