نظر شما چیست؟

کتاب روانشناسی تربیتی، بر اساس کتاب حسین زارع، یکی از آثار زینب اصالتی در زمینه روانشناسی می باشد. انتشارات مؤلفین طلایی این کتاب را به چاپ رسانده است. مؤلفین طلایی بیشتر در زمینه چاپ و نشر کتاب های آموزشی و دانشگاهی فعالیت می کند. 

در ادامه مطلب می‌خوانید:

درباره کتاب روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی، امروزه به عنوان یک رشته علمی به بهبود فعالیت های یادگیری و آموزش کمک می کند. این کتاب شامل حل تمرینات و مسائل پرتکرار آزمون ها می باشد که به صورت نکات کلیدی و درسنامه، نوشته شده است و برای ارتقای دانش متخصصان این رشته بسیار مفید و مؤثر است. 
در بخشی از متن کتاب، نویسنده، شباهت ها و تفاوت های انسان و کامپیوتر را چنین بیان می کند: 
شباهت ها: 
۱- هر دو اطلاعات را دریافت، ذخیره و بازیابی می کنند. 
۲- هر دو سخت افزار دارند. 
۳- هر دو نرم افزار دارند. (تجربه در انسان و برنامه در کامپیوتر) 
۴- هر دو اطلاعات را از محیط می گیرند. 
۵- در هر دو اطلاعات پردازش می شود و با اطلاعات دیگر ترکیب می گردد. 
۶- با روش های متفاوت می توان به محتویات کامپیوتر و ذهن انسان دست یافت. 
تفاوت ها: 
۱- سلول های مغز انسان زنده است و به اطلاعات انتقال یافته توسط گیرنده های حسی، پاسخ می دهند، اما کامپیوترها، اطلاعات را از انسانی که قبلا آن را رمزبندی و ابهام زدایی کرده است می گیرد. 
۲- کامپیوتر برخی از کارها را بهتر از انسان انجام می دهد. (مانند محاسبات پیچیده) 
۳- در به کارگیری قواعد، یکنواخت عمل کرده و کمتر اشتباه می کند. 
۴- الگوهای پیچیده ریاضی را بهتر بازنمایی می کنند... 

خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی 

این کتاب در دوازده فصل، تهیه و گردآوری شده است. در فصل اول، نویسنده، مقدمه ای درباره روانشناسی تربیتی بیان می کند. فصل دوم و سوم این کتاب به موضوع رشد شناختی، اجتماعی و اخلاقی یادگیرندگان اختصاص دارد. او در فصل چهارم، تفاوت های فردی یادگیرندگان را مورد بررسی قرار می دهد. فصل پنجم با عنوان «نظریه های رفتاری» نویسنده، دو نظریه اصلی رفتاری که عبارتند از: شرطی سازی کلاسیک و شرطی سازی عاملی را توضیح و تبیین می کند. و در فصل ششم، نظریه های شناختی- اجتماعی را بیان می کند. 
نویسنده، فصل هفتم را به بیان و توضیح الگوهای پردازش اطلاعات اختصاص داده است و در فصل هشتم با عنوان «انگیزش و یادگیری» به بررسی نظریه ها و انواع انگیزش می پردازد. ایشان در فصل نهم، راهبردها و شیوه های آموزشی را بیان می کند و در فصل دهم، به بیان اهداف، اصول و روش های مدیریت کلاس می پردازد. 
او در فصل یازدهم، نقش سنجش در یادگیری را مورد بررسی قرار می دهد و در آخرین فصل این کتاب (فصل دوازدهم) اصول تربیت و تحلیل روانشناختی آن از دیدگاه اسلام، توسط ایشان، تحلیل و بررسی می گردد. 

دانلود رایگان pdf کتاب روانشناسی تربیتی حسین زارع

دانلود رایگان pdf کتاب روانشناسی یادگیری حسین زارع در فراکتاب وجود ندارد. کتاب حاضر بر اساس پی دی اف کتاب روانشناسی تربیتی زارع تهیه و تولید شده است و در نرم افزار فراکتاب در اختیار شماست. جهت آشنایی با کتاب می‌توایند برای مدتی حدود ده دقیقه کتاب را در نرم افزار رایگان مرور کنید.

برشی از متن کتاب روان شناسی تربیتی

دسته بندی روش های تربیت اسلامی: روش اصلاحی: آن دسته از روش های تربیتی که هدف آنها، حذف یا کاهش یک رفتار ناپسند است. 
روش ایجادی: روش هایی که در ایجاد یک رفتار تازه یا تداوم و تثبیت رفتارهای نیک و درست به کار می آید. 
روش تربیت الگویی: در این روش برای ترغیب به انجام عمل پسندیده، تربیت شونده، شخص محبوب خود را در حال انجام آن عمل می بیند. یعنی مربی می کوشد، نمونه رفتار مطلوب را در معرض دید تربیت شونده قرار دهد تا شرایط لازم برای تقلید و الگوبرداری تربیت شونده فراهم شود... 

دانلود کتاب روانشناسی تربیتی

این کتاب بر اساس پی دی اف کتاب روانشناسی تربیتی حسین زارع نگاشته شده است و در واقع یک کتاب کمک درسی است و در نرم افزار فراکتاب برای دانلود و یا مطالعه آنلاین در اختیار شماست. اما پی دی اف کتاب روانشناسی تربیتی به صورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد.

دانلود کتاب روانشناسی تربیتی

مشخصات کتاب روان شناسی تربیتی در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: مولفین طلایی
گردآورنده: زینب اصالتی
ویراستار: سولماز صادقی
ویراستار علمی: اعظم پیکانی و شیرین نصرت پور
تعداد صفحه: 216
موضوع: روانشناسی
قالب: pdf اختصاصی

 

شابک :
978-600-248-566-3
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
215
کنگره :
‏‫‬‭LB1051‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‭370/15076
کتابشناسی ملی :
4440845

کتاب های مشابه روان شناسی تربیتی