امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تغییر عرصه های رقابت

تغییر عرصه های رقابت چگونه می توانید یک شبه رقابت را از میان بردارید شما باید بدانید هر صنعت و کارخانه ای که شما در آن هستید، حول چندین عرصه در حال رقابت است. ابعاد یا حوزه های ثابتی وجود دارد که آن صنعت در آن ها در حال رقابت است. 

رقابت در طول تمام محورهای از پیش تعیین شده چنان فشرده و دشوار است که گویی با نبردی مواجه هستید که نمی توانید در آن پیروز شوید. این گفته ممکن است مورد اختلاف نظر باشد، اما به هر حال مفید است. این یکی از آن گفته هایی است که اگر بدان اعتقاد داشته باشید حتی اگر بدانید که کاملاً هم صحیح نیست تجارت شما را به سطح کاملاً جدیدی خواهد رساند.

 چیزی که برای تغییر حوزه ی رقابت باید بدانید این است که این کارها را در مرز دو صنعت یا بین دو کشور باید انجام داد. اگر شما چیزی را بیابید که در کشور دیگری انجام شده باشد می توانید با کسب ایده، عرصه های رقابت در کشورتان را تغییر دهید.

 شما چیزهایی را می یابید که خارج از صنعت شما انجام شده است و دو تکنولوژی را با هم ادغام می کنید و شگفتی می آفرینید. همین الآن به عرصه های رقابتی در صنایع خود بیاندیشید. رقابت بر سر چیست؟ در چه مواردی با هم رقابت ندارند؟ شما چه حوزه هایی از رقابت را می توانید تعریف کنید که قبلاً کسی روی آن کار نکرده است؟ چگونه می توانید چنان با سرعت بالا عمل کنید که رقابت را یک شبه از میان بردارید؟ در چه حوزه های رقابتی تازه ای می توانید کار کنید که شما و شرکت شما و خدمات شما در فروشگاه ها کاملاً منحصر به فرد و متمایز شوند؟

کتاب های مشابه تغییر عرصه های رقابت