امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یافتن اهداف 

به دنبال چه اهدافی باشیم و چگونه آن ها را بیابیم

هنگامی که اهدافی را انتخاب کرده و در راستای آن ها گام بر می دارم، نسبت به زمانی که بی هدف هستم، بهتر عمل می کنم.

 با این که تعیین اهداف قدرت بسیاری به افراد می بخشد، تنها " افراد موفق" آن را به کار می گیرند. در واقع، همین تعیین اهداف و عملی کردن آن ها دلیل اصلی موفقیت افراد موفق است. چرا ما به طور دائم هدف تعیین نمی کنیم تا با تلاش به آن برسیم؟
هدف جمع آوری اطلاعات خامی است که در ذهن شما وجود دارد. 

این اطلاعات برای مشخص کردن اهدافی که واقعاً برای شما اهمیت دارند، به کار می رود.
بدون قضاوت در مورد این که آیا اهداف شما واقعاً دست یافتنی و واقع گرایانه هستند، فهرستی از یکصد هدف بنویسید. بگذارید ذهن شما آزادانه حرکت کند. هر موردی را که به ذهن شما می رسد، بنویسید. بعداً می توانید هر کدام را که خواستید حذف کنید. اگر نتوانستید حداقل یکصد هدف بنویسید، هر چند وقت یکبار به لیست رجوع کرده و آن را کامل کنید.
به خود اجازه ی رؤیا پردازی دهید. 

حتی مواردی را که فکرمی کنید دست نیافتنی هستند، یادداشت کنید. اصل بنیادین در این گام ایجاد مواد خام کافی برای کار با آن هاست. در مورد جنبه های مختلف خود در زندگی بیاندیشید. در هر کدام از نقش ها به چه اهدافی می خواهید برسید؟
در فرایند به انجام رسانیدن اهداف، موفقیت های موقتی خود را جشن بگیرید. این شیوه به شما اعتمادبه نفس لازم را برای رسیدن به هدف نهایی خواهد داد. هدف خود را با دیگران در میان بگذارید، بگذارید آن ها نیز همراه شما جشن بگیرند.

 فرایند مشخص کردن یا تعیین دوباره ی اهداف را شروع کنید. از قدرتی که تعیین هدف به شما می دهد در زندگی استفاده کنید. همچنان که بر روی اهداف خود کار کرده و خِرَد شما رشد نماید، طبقه بندی آنچه برای شما واقعاً اهمیت دارد، بسیار آسان تر خواهد شد. به انجام کارهایی بپردازید که برای شما بامعنا هستند.

کتاب های مشابه یافتن اهداف