امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

ازدواج به زبان ساده 

 کتاب ازدواج به زبان ساده نوشته ی مهدی صمدزاده فرد، ثریا عباسی جبل و امیر اسدی، به بررسی فواید و پیامد های ناهنجار در تشویق به ازدواج یا منع از ازدواج می پردازد. دانشمندان درباره فضیلت ازدواج اختلاف نظر دارند. بعضی از آن ها در این باره تا آنجا مبالغه کرده اند که تصور می کنند ازدواج بالاتر از اشتغال به عبادت خداست و گروهی دیگر به ارزش آن اعتراف دارند، اما آن را مقدم بر اشتغال به عبادت ندانسته اند؛ البته در صورتی که نفس، اشتیاق زیادی به ازدواج پیدا نکند به حدی که شخصی را پریشان حال کرده به سرکشی وادارد. تعدادی دیگر گفته اند: در این زمان بهتر است ازدواج نکنند، هر چند در ایام قدیم ازدواج فضیلت داشته، آن هم زمانی که کسب و کار رونق داشته و اخلاق غالب زنان پسندیده و نیکو بوده است.

 در بخشی از کتاب ازدواج به زبان ساده می خوانیم: 

 از ابوحمزه نقل کرده اند که می گوید: از جابر بن عبداللّه شنیدم که می گفت: خدمت پیامبر (ص) بودیم، فرمود: (بهترین زنان شما، زنی است که اولادآور، مهربان و پاکدامن، در میان فامیل محترم و در برابر همسرش افتاده و فروتن، نزد شوهر بی حجاب و در برابر دیگران پوشیده باشد؛ زنی که از همسرش حرف شنوایی دارد و مطیع فرمان اوست؛ در هنگام خلوت با او در اختیار اوست و بمانند اظهار اشتیاق مرد، او اظهار نمی کند.

آیا شما را از بدترین زنان تان آگاه نسازم، زنی که در بین خانواده اش ذلیل و در برابر شوهرش بزرگمنش، نازا و کینه توز است؛ زنی که از کار زشت پرهیز ندارد؛ به هنگام نبودن شوهر بی حجاب و در حضور او در حجاب است؛ به حرف شوهر گوش نمی دهد و فرمان او را نمی برد و هنگامی که همسرش با او خلوت کند از خواسته او سر باز زند چنان که مرکب ناهموار از سوار شدن سرباز زند و هیچ عذری را از شوهر پذیرا نباشد و هیچ گناهی را بر او نبخشد.) از ابوعبداللّه (ع) است که فرمود: (رسول خدا (ص) فرموده است: بهترین زنان شما زنی است که پاکدامن و در عین حال شهوت انگیز باشد.)

صفحات کتاب :
92
کنگره :
BP258/5‏‫‭/ص8‮الف‬4 1398
دیویی :
297/725
کتابشناسی ملی :
5636443
شابک :
978-622-6538-42-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ازدواج به زبان ساده