امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هکر و هکرها به زبان ساده

نوشتۀ امیر اسدی، حسام محمدی و نوید رحیمی، با توجه به اینکه در دنیای تکنولوژی پیشرفته امروز امنیت حرف اول را می زند به توضیح این مهم و به بررسی تمامی زوایای هک کردن، تعریف و مقابله با آن پرداخته است.

شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که بهترین پلیس کسی است که دزد خوبی باشد و به عبارت دیگر می توان گفت تا زمانیکه یک پلیس به تمام ترفندهای دزدی آشنا نباشد نمی تواند با دزدان به مقابله بپردازد. به عقیده نویسنده نیز در اینترنت و شبکه برای محافظت از کامپیوتر در مقابل هکرها تا زمانیکه شما با تمام ترفندهای نفوذ گران آشنا نباشید نمی توانید به مقابله با آن ها بپردازید. حملات کامپیوتری به طور متداول و هر روزه اتفاق می افتد و با یک اتصال ساده به اینترنت هر کسی در هر سوی دیگری سعی خواهد کرد از روی کنجکاوی یا هر دلیل دیگری به درون دستگاه شما سرکشی کند.

بسیاری از این حملات تنها برای پیدا کردن راهی به سپر دفاعی کامپیوتر انجام می گیرد و باقی، قفل شکن های پیچیده کامپیوتری هستند و با نگاه اجمالی به عناوین خبری می توان مشاهده کرد که تعداد آن ها رو به افزایش است.

به عنوان نمونه سال های اخیر، بانک های زیادی از طرف هکرهای کامپیوتری مورد تهاجم قرار گرفتند بطوریکه توانسته اند به اطلاعات دسته بندی شده ای در مورد حساب های مشتریان بانک ها دسترسی پیدا کنند، هکرهایی که شماره کارت های اعتباری سایت های مالی و اعتباری را دزدیده، اغلب در مقابل اینکه اطلاعات کارت اعتباری مشتری را منتشر نکنند از شرکت های تجاری الکترونیکی، بنگاه های خبری و سایت های داد و ستد الکترونیکی اخاذی می کنند. این کار باعث شده است که شرکت ها درآمد مالی خود را از دست بدهند.

نویسنده نیز در بخش آخر کتاب پیشنهاداتی برای سایت های وب، لیست های نامه نگاری و کنفرانس هایی که برای توسعه دفاع در برابر حملات مهم است ارائه می دهد.

در بخشی از متن کتاب هکر و هکرها به زبان ساده می خوانیم

- هک چیست؟ هک به ساده ترین زبان و شاید به عامیانه ترین تعبیر به دزدیدن کلمه عبور یک سیستم یا account گفته می شود. به طور کلی نفوذ به هر سیستم امنیتی کامپیوتری را هک می گویند. - هکر کیست؟ هکر کسی است که با سیستم های کامپیوتری آشناست و می تواند با روش هایی خاص (بدون اجازه) وارد آن ها شود... این انسان می تواند خوب یا بد باشد (در هر حال هکر است).

از دیگر صفات یک هکر این است که او شخصی باهوش و فرصت طلب و با معلومات علمی بالاست. - گروه بندی هکرها نسبت به اهدافشان دسته ی اول هکرهایی هستند که هدف آن ها از ورود به سیستم ضربه زدن به شخص نیست و فقط می خواهند معلومات خود را به رخ دیگران بکشند و ثابت کنند که سیستم های امنیتی همیشه دارای ضعف هستند و قابل نفوذ هستند اما دسته ی دوم هکرهایی هستند که قصد آن ها ضربه زدن به دیگران و پر کردن جیب خود است (مانند دزدان اینترنتی.

هکرهای گروه اول می توانند مفید باشند زیرا آن ها با اثبات اینکه سیستم های امنیتی قابل نفوذند در واقع نواقص سیستم های امنیتی را نمایان می سازند.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
155
کنگره :
‏‫‬‭TK5105/59‏‏‫‭/‮الف‬5ھ8 1397
دیویی :
‏‫‬‭005/8
کتابشناسی ملی :
5513658
شابک :
978-622-95219-8-4

کتاب های مشابه هکر و هکرها به زبان ساده