نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صفر تا صد کلاس داری

ارتقای سطح اطلاعات و تخصص معلمان از موارد مهمی است که هر همکار فرهنگی بدان توجه می کند و از روش های مؤثر استفاده می کند. معلم باید جامعه شناس باشد که با شناخت مقتضیات زمان، دانش آموز را برای ورود به جامعه آماده کند.

 معلم باید روان شناس باشد که با درک نیازهای روحی، دانش آموز را به عنوان فردی سالم تحویل اجتماع دهد. معلم باید کودک باشد تا با ورود به قلمرو کودکی با دانش آموز ارتباط برقرار کند و راه های موثر ارتباط با دیگران را به او بیاموزد.  بهترین معلمان کسانی هستند که هر روز از خودشان سوال می پرسند: امروز کلاسمان را چگونه متفاوت شروع کنیم؟ و می دانند: حفظ شوق یادگیری، تنها رسالت معلم و مدرسه و نظام آموزشی است و برای رسیدن به آن تلاش مداوم دار ند تا بهترین ماندگاری را در ذهن دانش آموزانشان به یادگار بگذارند. مطالب کتاب، حاصل چند سال تجربه اندوزی است که در کلاس های درس  به کار بسته شده است و یا در کتاب ها، مجلات رشد معلم، مجلات رشد آموزش ابتدایی و وب سایت ها و... مطالعه و در یک مجموعه گردآوری نموده شده است که قطعاً ذره ای از دریای بیکران فن و هنر معلمی می باشد و می تواند در راه پیش برد اهداف تعلیم و تربیت مفید واقع شود. آرزو می کنیم که جامعه بزرگ معلمان کشور در تمام سطوح ان شاءا... با امید، سخت کوشی و موفقیت کارشان را ادامه دهند و باز هم شاهد بر صدر نشستن علم و دانش و معلمی در جهان  باشیم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم

 روحیه شادمانی و شوخ طبعی

شوخی و شادی در ایجاد یک فضای دوست داشتنی برای همگان (آموزگار و دانش آموز) مهم است. باید در اجرای این روش در کلاس از برخی مسائل پرهیز کرد که عبارتند از:

الف)روش شوخی را زمانی به کار ببرید که در خود توانایی تسلط بر کلاس را پس از شوخی داشته باشید.

 ب) شوخی خود را در ارتباط با موضوع درسی قرار دهید و از شوخی کردن در آنچه که مربوط به دانش آموز یا ارزش های عرفی مخصوص آن ها یا محل زندگی آن ها می شود پرهیز کنید چرا که هر گونه شوخی درباره دانش آموز فراموش نخواهد شد و او تلاش خواهد کرد به گونه ای پاسخ شوخی را بدهد، در صورتی که نتواند باعث ناراحتی و خلل در روحیه او خواهد شد و این مانع یادگیری و توجه او در کلاس خواهد شد."

صفحات کتاب :
140
کنگره :
LB3013‏‫‬‭‏‫‬‭/خ9ص7 1397
دیویی :
‫‭371/1024
کتابشناسی ملی :
5380731
شابک :
978-622-6562-05-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه صفر تا صد کلاس داری