نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیوژن تصاویر ابر طیفی

در این کتاب، درباره ی یکی از کاربردهای مهم پردازش تصویر که با هدف فراهم سازی بصری بهتر از داده های سنجش از دوری از طریق ترکیب تصاویر متعدد از یک منظر، بحث می کنیم.

 این تصاویر اطلاعات تکمیلی درباره ی یک منظر را فراهم کرده به گونه ای که همگی در یک تصویر جمع شده تا منبع تفسیری سریع، کارآمد و بسیار مفید برای تحلیل های انسانی باشد. 

کتاب فیوژن تصاویر ابرطیفی (Hyperspectral Image Fusion) نوشتهSubhasis Chaudhuri و Ketan Kotwal یکی از جدیدترین منابع معتبر جهانی (2013) در این زمینه است که به فارسی برگردان شده است. هدف مترجمین بر آن بوده تا متن کتاب تا حد امکان روان و قابل فهم برای خوانندگان محترم باشد اما از آنجایی که بسیاری از واژه های بکار رفته در کتاب، فنی و تخصصی بوده و در بسیاری از موارد معادل مناسب و مصوبی برای آنها وجود نداشت، لذا ضمن انتخاب مناسبت ترین معادل فارسی، واژه مورد نظر نیز به صورت پاورقی آورده شده تا کسانی که با عین واژه، آشناترند به راحتی معنا و مفهوم متن را درک کنند. از طرف دیگر بسیاری از لغات نیز دارای معانی متفاوتی بودند که برای درک بهتر، عین واژه نیز در پاورقی آمده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم

" انتخاب پارامترهای الگوریتم فاکتور مهمی در کارایی آن است. تکنیکی که در بالا مورد بحث واقع شد، یک فرآیند دو مرحله ای است که با محاسبه ی فاکتور گزینش پذیری سنجنده (β)، و برآورد تصویر فیوژن شده (F) سروکار دارد. محاسبه ی β به ارزیابی اندازه گیری های کیفی در هر پیکسل داده نیاز دارد."

صفحات کتاب :
252
کنگره :
TA1632‭/چ9ف9 1393‬‬‬‬‬‬‬‬‬
دیویی :
621/37‭‬‬‬‬‬‬‬
کتابشناسی ملی :
3576576‬‬‬
شابک :
978-600-92621-8-2‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه فیوژن تصاویر ابر طیفی