امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معدن فیروزه نیشابور

کتاب معدن فیروزه نیشابور اثری از مهندس آریو برزن مافی می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است. شناسایی، ارزیابی و بهره برداری از ذخایر زیرزمینی به صورت عام و ذخایر معدنی به صورت خاص، مهمترین و با ارزش ترین شیوه مواجه با چالش های سر راه مردمان هر سرزمین محسوب می گردد.

توان بالقوه منابع طبیعی اعم از آب، خاک، اقلیم و منابع معدنی، مهم ترین عنصر در توسعه صنعتی، اقتصادی و فرهنگی می باشد که بنیانهای جامعه و پایداری رشد را در اختیار دارند. شاید فعالیت های معدنی از زمانی که انسان های اولیه برای دفاع از جان خود اقدام به تهیه سنگ های نوک تیز کردند آغاز گردید. 

در آن زمان هرگونه اکتشاف و استخراج از معادن به صورت بسیار ابتدایی و شاید به صورت جمع آوری این گونه سنگ ها بود.

در جهان امروز ذخایر معدنی یکی از پشتوانه های مهم برای حفظ استقلال اقتصادی کشورها محسوب می گردد و کشور عزیز ما ایران از لحاظ داشتن ذخایر معدنی، در جهان از مرتبه بسیار بالایی برخوردار است.

گزیده کتاب معدن فیروزه نیشابور

ذخایر فیروزه در داخل گدازه های اسیدی حد واسط تراکیت، تراکی آندزیت و آندزیت قرار گرفته است. سنگ محتوی فیروزه، یک نوع گدازه متعلق به دوران سوم است که احتمالا دارای مقداری آپاتیت بوده است و در نتیجه نفوذ محلول های گرمابی در این سنگ مقداری پیریت و کالکوپیریت به شکل دانه های پراکنده در آن تشکیل شده است. سپس آب های سطحی در شکاف های این سنگ ها وارد شده اند و در موقع حرکت به پایین موجب تشکیل فیروزه شده اند.

کتابشناسی ملی :
4252758
شابک :
‫‭978-600-95803-7-8
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‏TS755‭‬ ‭/ف9‭م2 1395
دیویی :
‭553/87‬

کتاب های مشابه معدن فیروزه نیشابور