کتاب بررسی اجتناب از پرداخت مالیات مدیریت مالیاتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی اجتناب از پرداخت مالیات، مدیریت مالیاتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها

کتاب حاضر اثری از وحید مقرون می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است.

مالیات به عنوان اصلی ترین ابزار کسب درآمد برای دولت ها جهت رسیدن به اهداف اقتصادی و اجتماعی مطرح است.

گسترش و تنوع فعالیت های اقتصادی و همچنین نقش فزاینده دولتها در ایجاد و گسترش خدمات عمومی، تامین اجتماعی و گسترش تعهدات دولت در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و تلاش در جهت تحقق رشد اقتصادی و توزیع عادلانه درآمد، پرداخت و دریافت مالیات را به مساله ای مهم و موثر تبدیل نموده است.

در هر کشوری مالیات به عنوان یکی از ابزارهای اصلی دولت در اقتصاد، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به گونه ای که امروز در کشورهای صنعتی، بهبود و توسعه ی کارایی و اثربخشی اظهار مالیات مودیان و مطالبه آن توسط کارشناسان امور مالیاتی، ضمن رعایت اصل عدالت مالیاتی، از اهمیت زیادی برخوردار گردیده است.

اجتناب از پرداخت مالیات به عنوان استفاده قانونی از نظام مالیاتی برای منافع شخصی، برای کاهش میزان مالیات قابل پرداخت به وسیله ابزارهایی که در خود قانون است، تعریف می شود .

در بخشی از این کتاب می خوانیم

مسئله ای که وجود دارد این است که مسئولیت اجتماعی شرکت ها همیشه کارکردی و مثبت نیست. یکی از مشکلات دخالت شرکت ها در امور اجتماعی، تاثیرگذاری آن ها بر ارزش های حاکم بر جوامع است.

مسئولیت اجتماعی زمینه لازم را فراهم می سازد تا شرکتها ارزش های دلخواه خود را بر جامعه تحمیل و ارزش های جدید جوامع را متناسب با ایده آل های خود تعریف کنند.

کنگره :
‏‫HV6344‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‬‭م7 1397
دیویی :
‏‫‭364/133
کتابشناسی ملی :
5166519
شابک :
‏‫‭978-600-8497-55-4
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
80

کتاب های مشابه بررسی اجتناب از پرداخت مالیات مدیریت مالیاتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها