امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
نظر شما چیست؟

پیشوایان خراسانی علم و هنر در دوره ی اسلامی

کتاب حاضر اثری از سینا صابری می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است.

مطالعه و بررسی سرگذشت سرزمین ها، همواره در به ثمر رسیدن تفکرات جدید، نقش به سزایی را ایفا نموده. به این ترتیب که هرچه اطلاعات ما از حوزه موضوعات مربوط به محیط بیشتر می شود، زوایای پنهان دیگری نسبت به محیط تاریخی و جغرافیایی آن سرزمین به دست خواهد آمد.

یکی از راه های آشنایی با زوایای ناپیدا، معرفی عالمان، دانشمندان و هنرمندان آن مرز و بوم است چرا که معرفی ایشان به عنوان پیشوایان علوم و فنون می تواند نکاتی از قبیل چگونگی ساختار دینی، هنری، اقتصادی و دیگر بخش های مرتبط با جامعه را نمایان سازد.

موضوع این کتاب آشنایی با پیشوایان علوم و هنر سرزمینی تاریخی با نام خراسان است که با توجه به تأثیرگذاری این بخش در ترویج و شکوفایی دین اسلام، مطالعه ی احوال بزرگان این محیط جغرافیایی می تواند به شناخت جوانب تازه ای در حوزه دینی و اجتماعی یاری رساند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم

ابو علی شقیق بن ابراهیم بلخی معروف به شقیق بلخی[194ه .] از مشایخ متصوفه خراسان بود. او را اولین صوفی دانسته اند که علم طریقت و اصول تصوف را در خراسان انتشار داد و در طریقت متصوفه، مصاحب ابراهیم بن ادهم و حاتم اصم بود و در معرفی استاد فقه وی آورده اند که نزد قاضی ابویوسف فقه آموخت.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‭BP55/2‏‫‬‭/ص14پ9 1397
دیویی :
‏‫‬‭297/996
کتابشناسی ملی :
5197721
شابک :
978-600-8497-62-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پیشوایان خراسانی علم وهنر در دوره ی اسلامی