امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فسیل شناسی سفالوپودا

کتاب فسیل شناسی سفالوپودا اثری از دکتر عبدالمجید موسوی نیا می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است. سفالوپودا واژه ای است با ریشه یونانی که از دو واژه سفالون به مفهوم سر و پود به معنی پا تشکیل شده است.

معادل فارسی سفالوپودا را می توان سرپایان در نظر گرفت. دلیل این نامگذاری وجود اندام های بازو مانندی است که بر روی سر این رده جانوری قرار دارند. این گروه از جانوران که از قدیمی ترین جانداران دریاهای زمین محسوب می شوند، از اهمیت بالایی برخوردارند.

از دیدگاه زمین شناسی، دیرینه شناسان اهمیت ویژه ای را برای سفالوپودا قائلند؛ زیرا بسیاری از سفالوپودا عمری بسیار کوتاه داشتند و به راحتی قابل شناسایی اند؛ که دو خصوصیت مهم برای یک فسیل شاخص محسوب می شود.

به علاوه بسیاری از سفالوپودا نظیر آمونیت ها از زیبایی خاصی برخوردارند؛ و این امر موجب جلب توجه علاقه مندان به فسیل و موزه ها شده است.

در این نوشتار سعی شده است با ساده نگاری، علاوه بر رفع نیاز دانشجویان زمین شناسی، نیاز علاقه مندان به علم دیرینه شناسی نیز در نظر گرفته شود.

گزیده کتاب فسیل شناسی سفالوپودا

اگر رسوبات در بالای سپتا ته نشین شوند، اپیسپتال و در صورتی که در پایین سپتا ته نشین شوند، هیپوسپتال می گویند. در حالتی که رسوبات دیواره را می پوشانند، رسوبات دیوارهای نام دارند. در بین ناتیلوئیدهای عهد حاضر سه نوع پرشدگی دیده می شود.

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫‬‮‭QE770‏‏‫‬‮‭/م9ف5 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭562
کتابشناسی ملی :
4393387
شابک :
978-600-8497-01-1

کتاب های مشابه فسیل شناسی سفالوپودا