امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک کوله پشتی خاطره

مجموعه داستان کتاب حاضر اثری از پروانه میرحبیبی می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است.

گاهی خاطرات، همچون عکس های خاک خورده قدیمی در یک آلبوم که در جایی دور از چشم از یادها رفته فراموش می شود.

سرگذشت آدم ها، زندگی ها و از خود گذشتگی ها... یاد و خاطره شبهای تنهایی، اشک های پنهانی و دلتنگ شدن های بی چاره... و گاهی کوله باری از خاطراتی که باید جمع کرد و در میان جمع گفت و فریاد زد... تا خاک نگیرد یاد و خاطره انسان هایی که رفتند و دیگر در میان ما نیستند...

زندگی دفتری از خاطره هاست؛ گاه شیرین گاه تلخ، که باید شهد شیرین آن را بر جان و دل نشاند، و از تلخی حتی لحظه های ناگوار آن درس گرفت و خود را نباخت و قوی شد. قوی تر از فولاد! چرا که زندگی بی توقف ادامه دارد، این تویی که لحظه ها را می سازی.

باید دانست که پیچ و خم جاده زندگی برای آب دیده شدن ماست تا گوهر انسانیت و آدم شدن را هم در خود بیاراییم و هم برای تربیت و ساختن نسل های بعد از خود به یادگار گذاریم. آه چقدر دوست دارم از فراز و نشیب های زندگی درس بگیرم، ضعیف نباشم. تو چطور فکر می کنی؟!!!

مجموعه داستان هایی که به نگارش درآمده زاییده تخیل نویسنده است که در واقع برداشت هایی از حقایق و خاطرات زندگی مردان و زنان بزرگ سرزمینم می باشد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم

چه روزهای پر از آشوبی است. رژیم شاهنشاهی اعلام حکومت نظامی کرده ولی دیگر نمی شود جلوی جنب و جوش مردم را گرفت. مردمی که از ظلم ستمگران خونشان به جوش آمده و سر از پا نمی شناسند.

شب ها درب های منازل برخی از مردم باز است تا غیور مردانی که حکومت نظامی را بر هم زده و در کوچه و خیابان اعلامیه پخش می کنند تا مردم را بیدار و آگاه کنند بتوانند در منزل آنها پنهان شوند. پدرم نیز از آن دسته مردمی بود که شب ها درب منزلمان را نیم باز می گذاشت تا شاید کسی نیاز به کمک داشته باشد. 

آن شب تازه من و مادر و خواهرم خوابیده بودیم و پدرم توی حیاط داشت رختخوابش را روی تخت پهن می کرد، که یک دفعه جوانی هراسان وارد حیاط شد و درب را محکم بست. من و مادر و خواهرم از صدای بسته شدن در بیدار شدیم و به حیاط آمدیم. پدرم را دیدم که بالای سر جوانی ایستاده بود که غرق خون بود.

کنگره :
‏‫‭PIR8361‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5713292
شابک :
‫‭978-622-6562-22-5
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
52

کتاب های مشابه یک کوله پشتی خاطره