کتاب بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه pdf

بررسی و تحلیل قانون بیمه شخص ثالث جدید مصوب ۱۳۹۵

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

کتاب بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه نوشته رضا خانی گیاشی و احمد فراهانی یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون یار است. نشر قانون یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب های آموزشی و کمک آموزشی رشته های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می کند.

 کتاب بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه از این مجموعه می تواند برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون های حقوقی و علاقه مندان به مباحث رشته حقوق مفید باشد.

گزیده کتاب بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

  از نظر تاریخی در کشور ما برای نخستین بار "لایحه قانونی بیمه خسارت شخص ثالث ناشی از وسائط نقلیه موتوری"مصوب 8/8/1331 و لایحه متمم آن مصوب 8/11/1331، مالک وسیله نقلیه ای را که از بیمه نمودن مسؤولیت ناشی از آن خودداری می‌کرد، شخصاً مسؤول جبران خسارات ناشی از وسیله نقلیه دانست. در ادامه به موجب قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 26/9/1347، علاوه بر رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی که مطابق قواعد عمومی مسؤولیت، و از باب اتلاف یا تسبیب مسبب حادثه بوده و به تبع آن دارای مسئولیت مدنی در برابر زیان دیده بودند، برای دارندگان این گونه وسایل نیز مسؤولیت نوعی و بدون تقصیر در برابر زیان دیدگان حوادث رانندگی  ایجاد شد.

 از طرفی دیگر گذشت بیش از 40 سال از تصویب قانون بیمه اجباری و عدم تناسب تدریجی آن با تحولات و تغییرات مقتضیات زمانی و مکانی و نیازهای حقوقی و اجتماعی و اقتصادی موجب شد تا مقنن با تصویب قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در 1387، گام¬های مهم و اساسی را در حوزه بیمه مسؤولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی، با هدف توسعه حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی، قضازدایی وتسهیل فرآیند جبران خسارات و نهایتاً طراحی سازوکارهای تعاملی لازم میان مجریان و مخاطبان اجرای قانون با در نظر گرفتن برخی تضمینات قانونی مناسب اتخاذ نماید و بدین ترتیب تحولات و نوآوری های¬فراوانی را در این حوزه رقم زند. 

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
299
کنگره :
‫‬‭KMH998
دیویی :
‏‫‬‭‭346/55086‬
کتابشناسی ملی :
5650359
شابک :
978-622-229-029-0‬‬

کتاب های مشابه بایسته های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه