کتاب بررسی فاکتورهای آموزشی درخور با اقلیم آب و هوایی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

بررسی فاکتورهای آموزشی درخور با اقلیم آب و هوایی

نوشتۀ یگانه خاموشیان صحنه، به مطالعۀ شرایط مناسب فضاهای آموزشی و فرهنگی همساز با اقلیم شهر کرمانشاه پرداخته است.

فضاهای آموزشی و مدارس شهر کرمانشاه از نظر گرمایش و سرمایش با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ساخته نشده و همواره با مصرف بیش از حد انرژی روبرو بوده اند.

تنوع و سختی شرایط اقلیمی ایران ساختمان سازی را همواره با مشکلاتی مواجه ساخته است.

شدت و تنوع عناصر آب و هوایی از یک طرف برای انسان نامطلوب است و از طرف دیگر نقش مهمی در فرسایش مصالح ساختمانی دارد.

بنابراین ساختمان باید به نوعی طراحی و از مصالحی ساخته شود که در دسترس، قابل اجرا و بادوام باشد؛ ضمن اینکه شرایط دشوار اقلیمی را تا حد امکان تعدیل کند.

دستیابی به اصول و مقررات انتخاب و کاربرد مصالح، طرح و اجرای جزییات ساختمان و روش نگهداری بنا به گونه ای که آسایش انسان در داخل ساختمان فراهم شود، گام مؤثری به سوی ساختمان سازی منطقی و همساز با اقلیم در سطح کشور خواهد بود.

 در واقع آنچه که یک بنا را به وجود می آورد در حقیقت نیازها، ارتباط ها و عملکردهای مختلف یک بناست و آنچه که به آن واقعیت می بخشد و به طرح یک بنا شخصیت می دهد، علم و هنر معماری است که در قالب طراحی معماری با اصولی منطقی و روابطی درست وحساب شده برای تجسمی زیبا و هنرمندانه خلق و ارائه می شود.

در بخشی از کتاب بررسی فاکتورهای آموزشی درخور با اقلیم آب و هوایی می خوانیم

هر اندازه سابقه تاریخی و گذشته شهری غنی تر و حوادثی که در آن اتفاق افتاده پربارتر باشد به یقین مرور و گذشت از ادوار آن هم نیازمند تأمل و تعمق بیشتری خواهد بود.

شهرهای زیادی هستند که با وجود سابقه کهن، رویدادهایی که محیط را چندان تحت تأثیر قرار داده باشند در آن ها رخ نداده است.

لذا مطالعه تاریخی آثار باقیمانده و گذشته چنین شهرهایی نیز گذارتر و سهل تر خواهد بود. با وجود این آثار شهرنشینی پراکنده و نسبتاً اندک در کرمانشاه، بیانگر وجود تمدن گسترده تر شهری در دوره های طولانی در این شهر می باشد.

کرمانشاه در دوازده کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و ده کیلومتری مغرب و شمال غربی رودسر قرار دارد. با نام کرمانشاه اولین بار درسال پانصد و دوازده هجری، زمان مرگ سلطان محمد بن ملک شاه فرامرز بن مردانشاه کرمانشاهی که از زندان خارج شد، و به کمک علاء الدوله علی مازندرانی از اصفهان به طبرستان و از آن جا به کرمانشاه مراجعت نمود آشنا می شویم.

کرمانشاه یا «لنگاب رود» در سال هزار و سیصد و هشت هجری شمسی از لاهیجان جدا شد و با روستاهای تابعه به صورت شهرستان مستقلی درآمد.

صفحات کتاب :
174
کنگره :
‏‫‭LB3219‭‬‭‬ /‮الف‬9‏‫‭خ2 1397
دیویی :
‏‫‭371/6‬
کتابشناسی ملی :
5208446
شابک :
‏‫‭978-622-6055-50-5‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه بررسی فاکتورهای آموزشی درخور با اقلیم آب و هوایی